Snödjup runt Dalarna

procep

Välkänd medlem
30 jul 2010
346
0
16
Hur ser läget ut runt Sälen inför nyårs helgen? såg att snömängden minskat rejält på snörapporten :( update please!!
 

Hellzing

Välkänd medlem
21 feb 2010
152
0
16
Ludvika
Hur ser läget ut runt Sälen inför nyårs helgen? såg att snömängden minskat rejält på snörapporten :( update please!!
Som jag skrev i andra tråden, allt mellan 2-5dm beroende på ställe! Dem åker då iaf skoter för fullt här på fjället!
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Verkar som att jag för söka mig lite längre norrut i Dalarna så jag kan åka...
 

petrus_j

Välkänd medlem
14 feb 2005
178
0
16
ställdalen
Nu vart man ju intresserad av att åka till gördalen! Skotersuget är nått enormt kan jag säga...snön här nere lyser ju med sin frånvaro. Nått speciellt att tänka på vad det gäller gördalen och skoteråkning?
 

polaris_racing

Välkänd medlem
3 jan 2006
112
0
6
stockholm
nån som vet hur det ser ut i kräckel nu med snömängd ? jag och några vänner funderar på att åka upp dit i några dar från torsdag till söndag nästa vecka! samt om det finns nåt vandrarhem lr dylikt för övernattning i närheten? mvh
 

rocketman

Välkänd medlem
25 dec 2010
555
3
18
Hallsberg
Nu vart man ju intresserad av att åka till gördalen! Skotersuget är nått enormt kan jag säga...snön här nere lyser ju med sin frånvaro. Nått speciellt att tänka på vad det gäller gördalen och skoteråkning?
jag e ingen expert men att inte åka på/i naturreservaten , samt sunt förnuft i byn ??