Snödjup runt Dalarna

DaGmarDasK

Välkänd medlem
11 apr 2010
564
1
18
falun
för er som vill åka i södra dalarna är det fullt åkbart i svartnäs var där i fredags 7 mil vart det:p
 

Simon_A

Välkänd medlem
14 nov 2007
100
0
6
Borlänge
Nån som sitter på lite färskare rapporter från Svartnäs/kräckel? Senaste är ju ett par dagar sen och det kan ju ha hänt mycket sen dess! Finns det nån chans för en nyårs tur eller är det bara att låta skotern vara och gå direkt på champagnen imorgon?
 
Last edited:

T.N.T.

Välkänd medlem
26 feb 2009
3.144
5
36
Gänsen mellan Falun å Borlänge
Nån som sitter på lite färskare rapporter från Svartnäs/kräckel? Senaste är ju ett par dagar sen och det kan ju ha hänt mycket sen dess! Finns det nån chans för en nyårs tur eller är det bara att låta skotern vara och gå direkt på champagnen imorgon?
Är garanterat åkbart i Kräckel, som engel skriver har nog varit konstant minus.
Hade ju dock varit kul å höra om någon varit upp igår eller idag, har ju regnat hemma så har det varit nedebörd i Kräckel måste de ha snöat en dipp.
 

Maximarcus

Medlem
12 dec 2011
44
0
1
Stockholm
Jag har precis kommit hem från en tur till Gördalen. Jag åkte från Stockholm igår och det är inte åkbart förrän man passerat Särna. Trots att det bara är 5 mil från Särna till Gördalen så är det en helt annan värld. Sålänge man håller sig från kalfjället (där det är tunnt med snö och vindpackat) så finns det massor av snö att åka på i Gördalen (ja, jag körde fast!).
Hela området Rättvik, Falun, Borlänge, Mora, Älvdalen är att beteckna som barmark.
 

Mr_Ed

Välkänd medlem
2 mar 2008
358
0
16
Nån som vet om leden till Lofsdalen e dragen eller hur den ser ut??
 

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
49
Leksand
thullen.se
Jag tror det är rätt dåligt med snö över fjället till Lofsdalen.
Verkade inte vara många som åkt leden mot Lofsdalen, de spår jag såg hade svängt av mot lillhärdal