Nej det är inga luftdämpare(men iofs en vanlig missuppfattning), dem heter bara Air. Det är en nitrogen dämpare (går att använda med luft efter ombyggnad men är inte att föredra).Vet att man måste byta till nipplar. Appro på kondens, det är ju luftdämpare så det ska ju vara en del luft iaf. Får väl lämna in dom på schimsning också då =)
Billigaste lösningen är nog att bara öka trycket i någon av gas kammrarna (finns 2 st i dem), men blir knappast perfekt resultat. Måste ju få retur schimsningen att stämma in mot fjäderverkan annars blir dem väldigt "sprättiga". (Tycker att dem är ganska sprättiga redan från början och det blir ju inte bättre med ännu mer fjäderkraft.)Aha, det visste jag inte. Om man vill ha dom hårdare då, kan man bara be dom trycka i mer nitrogen då lr måste man schimsa dom?
Vad tog den innan då?Jag har mars mappen och har just varit till fjällen och kört på allt från 400 till 1500 meters höjd och min -09 s/b tog 2,3L/mil varenda dag, och med den nya mappningen så blev det en helt ny skoter,svarar direkt på gasen ,inget blödder .