lite kul med all pajkastning här,någon nämde zundapp o maico ,vilket man ju Ägt med 70cc 13 hk å en maico mc 490 82a ,det är stort ,för er yngre som skvalpa i farsans pung när det begav sig :laugh:
det blir intressant att se hur arctic cat har försvagtat sina chassin för att spara vikt på 177 hk 4t turbon,det tror jag ju nu inte arctic gör.
vad hjälper det att en 4t håller 10 000 mil om chassit knakar på första ***** sten/stubbe,det är rent utsagt skandal att sälja masiner som inte ens nära klarar det alla andra maskiner klarar i form av påkörning av dålda hinder ,jag har skälv hittat en ***** massa stenar stubbar med sk skrot skotrar o i bland tom flygit av ,bla rmk ,pro-x,cf typ brakat i ordentligt o vart helt 100 på att nu blir det bärgning nä hä fan vad bra ,medans kolegor med yamaha har guppat till lite o lämnat framvagnen
man tror det är ett skämt ,men jag har förståelse för hur man tänker ,ingen vill ha en skoter som väger 500 kg för alla kör fast någon gång,så man bantar vikten o då blir hållbarheten lidande, säg gärna emot men då fis kör du :aetsch:
angående DI o tekniker som man för 10 år sedan inte ens trodde skulle existera så kan man ju konstatera att atari och playstation 3 är är ett bevis på framsteg .
vad gäller styr funktioner så vet ju alla att man förr fick grotta o laborera med duration o tändkurvor medans man i dag byter chip o får tex 100 hk + 100nm .
dvd brännare var jätte dyra för 10 år sedan o skräp i jäförelse med dagens ,nu får man en som bunus när man köper en pc
det samma gäller styrsysem för en motor ,det blir billigare o bättre i regel, så en del ska kanske tänka om .
jag är så dum att jag seriöst tror att man kan bygga en näst intill skottsäker turbo 2t just pga all fin teknik som finns tillgänglig idaq,men någon måste börja forska o testa o en del har ju bevisligen börjat