Snabbaste vägen till skroten med alla gamla stinkande 2-taktmotorer såväl utbordare som skotermotorer, det är det enda raka och rätta
Ok?.. Varför?Snabbaste vägen till skroten med alla gamla stinkande 2-taktmotorer såväl utbordare som skotermotorer, det är det enda raka och rätta
Va tråkigt. Har ju läst att den har 154hp ORGINAL...Snöskoter nr 5/92:
V-max4: standard:138hk/8250varv
mod trim:166hk/9000varv
max trim:194hk/10000varv
Hur mycket trim mod/max är har jag ingen aning om,men förmodligen skulle väl delarna du räknat upp göra att den hamnar under maxtrim.
Quadpipes+portning hamnar nog runt 160hk.
Dom här siffrorna gäller -92 års modell med 750:inSnöskoter nr 5/92:
V-max4: standard:138hk/8250varv
mod trim:166hk/9000varv
max trim:194hk/10000varv
Hur mycket trim mod/max är har jag ingen aning om,men förmodligen skulle väl delarna du räknat upp göra att den hamnar under maxtrim.
Quadpipes+portning hamnar nog runt 160hk.
Nu börjar vi snacka i de termer jag hört...På http://www.vmax4.com så finns en massa info, även bromsningar, original och med olika pipor.
Ex.
Vmax4 800 -95 original, 151.4 hp / 8250 rpm
Bender Quadpipes, övrigt original, 163.5 hp / 9000 rpm
Quadpipes-testet var på en 750 och den är betydligt klenare än 800an original. Månne vad Quadpipes ger på 800an....Nu börjar vi snacka i de termer jag hört...
Måste bara bli klar med mitt projekt så jag kan börja med min V-Max 4!
Tack för länken!
Synd att det inte blev en 800 trippel som vissa spekulerat i men en sån blir det med största sannolikhet för min del nästa år. Hoppas dom kommer utan obligatorisk elstart.Allt för att glädja runte ytterligare! Heeeeeere comes Johnny!
http://www.supertraxmag.com/article.asp?nid=1097
Min kompis magnapull gick sönder i vintras på hans SXR 700 och han prova att sparka igång den på variatorn och hipps vipps så var den igång. Gäller bara att man kommer åt ordentligt så man kan gen og med kraft så den drar runt nog mycket. Hans är ruskigt lätt startad, kompar 1 gång när den är varm så är den igång.Det verkar inte bättre än att Ski-Doo går mot en avveckling av magnapullen, eller att man åtminstone inte kan få både elstart och magnapull på köpet samtidigt. Men varför inte köra helt utan, hahaha. Det verkar som att åtminstone 600 E-Tec går att trampa igång! Helt otroligt.