Tyck till om tripplar !!

Återfallet

Välkänd medlem
6 sept 2008
828
1
16
61
kiruna
Fördel: ljudet...
Nackdel: vikten...
lyft en T-cat motor och häpna över hur tung den är, visserligen väger balansaxeln en hel del men ändå... :hmmmm2:
 

viperdp

Ny medlem
27 sept 2008
4
0
1
en yamaha viper me pippor å lite godis i !!ner drevat me en 308.38.40 matta som e dubbad !!å riktig dämpning =) finns inte en 800 som har nån chans!!
 

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
en yamaha viper me pippor å lite godis i !!ner drevat me en 308.38.40 matta som e dubbad !!å riktig dämpning =) finns inte en 800 som har nån chans!!
haha jag antar att du kör en viper ? lägg vilken 800 som helst av nyare modell så är vipern dragen så det bara skriker om det.
 

Återfallet

Välkänd medlem
6 sept 2008
828
1
16
61
kiruna
trippel = många timmar i garaget
Behöver inte alls vara sant! jag hade en polaris 650, portad mm gick 3år, enda felen var kylarlocket som inte ville hålla tryck och slangen mellan pumpen och toppen... annars mekaniskt inte ett enda fel! :aetsch:
 

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
haha jag antar att du kör en viper ? lägg vilken 800 som helst av nyare modell så är vipern dragen så det bara skriker om det.
Hur står var den yamma som skrämde dig när du var liten?
Bara en massa gnäll i varenda tråd.
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
trippel = många timmar i garaget
Vet inte riktigt vad du talar om...:confused:

Jag har haft 2 st 650 Indytripplar, 1 Stromtrippel och 2 Yammatripplar (alla fick mååånga mil på mätaren) och kan säga att jag tillbringade 0 timmar i garaget om man borträknar sommarservice och byta lite lager i boggie och sånt.

Stormen sköt en cylinder, men det gick på garantin så jag rörde inte en skruv då.
 

BowmorE

Välkänd medlem
3 feb 2005
1.108
1
16
38
kiruna
Hur står var den yamma som skrämde dig när du var liten?
Bara en massa gnäll i varenda tråd.
är det konstigt att man klankar ner på folk som tror att en gammal härk som viper drar en 800 i dagens läge.?

om man verkligen tror det måste man vara yamma fanatiker.
 

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
trippel = många timmar i garaget
Låter ju sjuk, verkar inte som du ägt en eller bara ha haft jävligt otur vid ett köp, jag har avrit många timmar i garaget med min trippel men jag gör de för de är kul? inte därför den är trasig, lika stor chans att en 2cylle ska gå sönder lika ofta som en trippel?
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
är det konstigt att man klankar ner på folk som tror att en gammal härk som viper drar en 800 i dagens läge.?

om man verkligen tror det måste man vara yamma fanatiker.
Vipern har bara 122 hk original, så givetvis drar den inte en 800.
Men ta en dagens original 800 (ex. din kommande) och jämför mot en original gamm-SRX700 istället, ställ bägge på en sjö och se vem som kommer först i mål.

Tippar på SRXen trots 100cc handikapp till 800ans fördel.
 

Thundercat-1140

Välkänd medlem
3 maj 2008
232
0
16
Bräcke
Vipern har bara 122 hk original, så givetvis drar den inte en 800.
Men ta en dagens original 800 (ex. din kommande) och jämför mot en original gamm-SRX700 istället, ställ bägge på en sjö och se vem som kommer först i mål.

Tippar på SRXen trots 100cc handikapp till 800ans fördel.
Helt rätt.. Hur man än ställer sig så går tripplarna fort....:hello:
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Finns ingen skönare 2T motor än Yamahas tripplar. Har ägt en MM 700 -97 som hade 1300mil på mätarn å hade fortfaranade orginal kolvar och ringar och kompet var det inget fel på.

Sen har ja ägt en Viper -02 och den var jävulskt underbar att köra. Det är en myt att dom går dåligt i snö, visst man måste göra lite själv men sen så går dom hur bra som helst. Men jag hade lite otur med mattan när ja maxa den på älven så, tunneln,kylarn,dynan å mattan så klart for åt helve**.

Sen att dom väger mkt mer än en twin. Iaf inte Sxr 700 motorn. Dock vägde vi den utan,gasare,pipa,luftburk mm..var bara själva motorn och vågen stanna på 36,1kg.

Synd att Yamaha har slutat tillverka dom, skulle vara kul med en ny trippel i ett modernt chassie. Och ljudet är ju nästan de bästa ;)
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Vill man nu höra en 2T skoter som låter fint så är det ju VMax4'an som gäller, fast den är ju ingen lättviktare direkt...
Jofifan! Farsans kompis hade nån vmax4 (den röda 800cc) med pipor, dra åt helvette vad den lät! Tror han har kvar den ännu
 

``mountain max´´

Välkänd medlem
24 jan 2007
1.292
1
16
Jokkmokk
Äger en förlängd xtc 700 och älskar yamahas triple motorer! Helt klart dom mest stadigaste och bästa motorer som gjorts. Håller för allt och går få ut riktigt mkt effekt ur motorerna. Ljudet går ju absolut inte att klaga på. En 2-cyl med pipor och en triple med pipor så låter en twin fjantigt i jämförelse ;)

En triple väger ju alltid nått KG mer än en twin, men inget jag orkar bry mig i eller som stör mig, tycker min är att köra precis som vilken annan skoter som hellst typ. YAMAHA rules.
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
35
mellansel
www.skoterlon.nu
hitentils så är det yamahas SRX700a motor som är värst i skotervärlden (enligt mig) även bästa (2t) motorn yamaha har tillverkat någonsin (enlgit dom).

Men att det skulle vara mer skruvande med en trippel vet jag inte, tycker jag skruva lika ***** mkt i både enstånkor, twinar och tripplar. Men ZRT800an jag hade va de då inga problem med, och ZRT 600an jag har nu kronglar mindre än F7an.

Och angående vikten så tycker jag inte de är något speciellt bra argument då en thunder 1000 fortfarande väger mingre än en RX1000 motor. Så orka ens prata om det, ska man gnäla om vikten kan man börja med att shimsa om dämparna och leka med boggiegeometri.