Tyck till om tripplar !!

Blizzard467

Välkänd medlem
21 jan 2008
158
0
6
Robertsfors
Väger lite extra men sätt på en ordentlig matta med höga kammar så brukar viktproblemet försvinna. största nackdelen med tripplar är nog att om cylinder skär eller dylikt blir kostnaderna väldigt höga eftersom man är nästan illa tvungen att byta alla tre..
 

Johansson..

Välkänd medlem
14 apr 2007
606
1
18
Kalix
Väger lite extra men sätt på en ordentlig matta med höga kammar så brukar viktproblemet försvinna. största nackdelen med tripplar är nog att om cylinder skär eller dylikt blir kostnaderna väldigt höga eftersom man är nästan illa tvungen att byta alla tre..
Varför byta alla tre?? De är ju som att man måste byta båda två på en Twin?
 

Återfallet

Välkänd medlem
6 sept 2008
828
1
16
61
kiruna
Varför byta alla tre?? De är ju som att man måste byta båda två på en Twin?
Menar han en XLT kanske? dom flesta har annars separata cylindrar! :hmmmm2:
Fö behöver man inte alltid byta cylinder bara pga skärning, stålfoder:borra krom/nikasil ev syra för att få bort alukletet eller skicka på omkromning...
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Om man kan köra så är det väl inga problem med några kilo extra? Väldigt mycket förutfattade meningar här.
 

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Kör själv trimmad 650 från -88.... trimmad... låter brutalt skönt...
Inge problem utanför leden eller på... Beror ju på förar vikten :rock: och vad man har i armarna :D
Hållbarheten tycker jag ändå är hyffsad för hur mycket effekt det är...
Dock gillar dem inte att äta snö då blir det lätt halvmånar i kolvarna :p

Dock rätt törstig när man står på inga problem med 5 liter milen :D
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Det är klart tripplarna väger lite men vad har man för val......


Igentligen så väger inte en trippel speciellt mkt mer... min trippel väger inte mer än en twin i samma klass och årsm skulle jag tro. och även om den gör det så känns det inte för den är känns så jädrans lätt och lätthanterlig.


Så fördelar: LJUDET!!!
nackdelar: kostar lite mer OM det rasar.