Tyck till om tripplar !!

villkatta

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.224
6
38
58
Täfteå, Umeå
Passa på att köpa på er en trippel i bra skick. De finns snart inte många kvar och redan
är det många som höjer på ögonbrynen när det ser en thundercat. Och för att inte tala om lokala dragrace. Det är alltid kul att smiska nya skotrar med en relik från förra århundradet.

Och det går att hänga på nya prylar som gör att gammtripplarna står sig i komfort. Tex bättre stötdämpare, skidor och variatorer. Styrhöjare mm.
 

Olw93

Medlem
7 okt 2008
22
0
1
boden
arctic cat trippel håller bra bättre än en twin en trippel behöver aldrig jobba lika hårt som en twin att tripplarna 'är rackel är myt !
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Yammas tripplar är underbara. Speciellet om de sitter pipor på. Både rödblockaren å srx/viper. Driftsäkerhet som få och inte direkt tunga.

Artic tripplar typ TC1000 Är grymma som fan när det gäller vrid och klipp men lider av sin vikt och bränsle törst.

Polaris tripplarna är väl rappa å så, men hållbarhet och bränsleekonomi verkar vara fel ord att avända när man pratar tex storm.

Detta är mina åsikter och erfarenheter. Andra kan tänkas ha andra uppleverser.

PS. Nytrons trippel e rätt go den med. fast 4t. DS.
 

okksson

Välkänd medlem
29 mar 2008
652
0
16
malå
Yammas tripplar är underbara. Speciellet om de sitter pipor på. Både rödblockaren å srx/viper. Driftsäkerhet som få och inte direkt tunga.

Artic tripplar typ TC1000 Är grymma som fan när det gäller vrid och klipp men lider av sin vikt och bränsle törst.

Polaris tripplarna är väl rappa å så, men hållbarhet och bränsleekonomi verkar vara fel ord att avända när man pratar tex storm.

Detta är mina åsikter och erfarenheter. Andra kan tänkas ha andra uppleverser.

PS. Nytrons trippel e rätt go den med. fast 4t. DS.
håller med
 

Jonathan

Välkänd medlem
10 jan 2006
3.880
2
38
Gällivare
Polaris tripplarna är väl rappa å så, men hållbarhet och bränsleekonomi verkar vara fel ord att avända när man pratar tex STORM.

Detta är mina åsikter och erfarenheter. Andra kan tänkas ha andra uppleverser.
DS.
jag kan inte hålla med, jag upplevde inte min storm som spec törstig, och den hade ändå slp-pipor. Men satan thundercatten..
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
jag kan inte hålla med, jag upplevde inte min storm som spec törstig, och den hade ändå slp-pipor. Men satan thundercatten..
Storm 800an SKS -95 jag hade halsade i sig soppa. Helt original och den gick inte ett snäpp under 2.5 liter milen.
Och gick det bara lite tyngre så hamnade den på +4 liter milen.


Hade den bara 1 säsong...
 

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
mycket halv/osanningar i den här tråden : SRXen är inte speciellt tung medans thundercaten lider av sin vikt (när dom står på vågen skiljer det något enstaka kg) , trippel håller bättre än twin då den inte behöver arbeta lika hårt ? , polaris triplar är rappa = faktist den mest misslyckade stor cc tripplen som aldrig hadde varken bra gassvar eller effekt std , däremot så var stormens vevhuset för stort vilket enligt många bidrog till bludder och dålig vaporisering , XCR 800 motorn gillar jag däremot
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Tycker då det är roligare att leka med en lätt twin på leden, och hoppa runt osv. Men trippel är ändå fränt, gillar ljudet starkt, lite synd att dom bara satt i "köra fort över sjön" chassien, och det faller mig inte i smaken. Visst är det kul att köra fort, men det fan så mycket roligare att leka i puder, hoppa och köra fort efter led. Men alla vi har ju olika körstilar.

Var inte mach z den snabbaste originalskotern med 198km/h efter radar?
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Kompisen har en SXR 700 och det kommer inte vara nån "köra fort över sjön" skoter till vintern.

V-kitt,nerdrevad,reed spacers,44as matta,8-kugg non-slip,Apex MTN medar.

Med Yamahas tripplar måste man bara fixa lite själv för att få en skoter som går minst lika bra i puder som en twin.

Men allt hänger på kokosnöten bakom styret när det gäller hur skotern går efter led i pudret.
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Kompisen har en SXR 700 och det kommer inte vara nån "köra fort över sjön" skoter till vintern.

V-kitt,nerdrevad,reed spacers,44as matta,8-kugg non-slip,Apex MTN medar.

Med Yamahas tripplar måste man bara fixa lite själv för att få en skoter som går minst lika bra i puder som en twin.

Men allt hänger på kokosnöten bakom styret när det gäller hur skotern går efter led i pudret.
Jo iofs, byggs ju riktiga mountain av viper, och zrt800 tex. Men en mach z 800 med s2000 chassiet eller vad det nu hette, är ju absolut ingen snöskoter, om man säger så.. Det är gjord att på gå sjöar och hårdpackad led som inte är guppig (som i USA).
 

da_loof

Välkänd medlem
8 feb 2008
1.585
0
36
Häggenås/Grötom
Jag kommer då inte frångå tripplar, i mitt tycke helt underbara. Därför jag bygger VMax700 MM med Viper M boggie å 365/51matta. Ska man bygga bergsget må man ha vrid.
Sen skulle jag gärna kompletera mitt skoter stall med både en brutal och lätt twin, en hiskelig Quad (å då menar jag inte en fyrhjuling) och skulle jag ramla över en billig TC1000 så ser jag till att göra plats för den med. Fräna leksaker får man aldrig nog av. :p
Dumt att vara trångsynt och bara gilla ett märke eller en motor typ. Samma med bilar, bara för att jag e fostrad raggare betyder det inte för mej att en BMW med v12 eller en audi med 20v turbo är dinkytoys, de är bara utveckling framåt. Och minst lika fräna i rätt händer som en storblocks cheva. För vilken gammal raggare har 1000hk under huven på sin v8? ganska många BMW,Audi,Nissan osv som bromsat 1000hk i lilla sverige, för visso med turbo, men hur många raggare drömmer inte om en 6-71 eller större
Samma med skotrar. Shit visa lite ödmjukhet och uppskatta andras skotrar och skoterbyggen oavsett om killen är 16 eller 40. Byggt på en gammal rajd eller värsta nya 4t med turbo. De är skapar glädjen som ska umärksammas, inte hur stor plånbok eller hur mycket "bolt-on" effekt man har. Utan att man stålt och lycklig kan säga det här har jag gjort själv!
 
Last edited:

Quadili

Välkänd medlem
28 sept 2008
282
0
16
Bredbyn
Jag kommer då inte frångå tripplar, i mitt tycke helt underbara. Därför jag bygger VMax700 MM med Viper M boggie å 365/51matta. Ska man bygga bergsget må man ha vrid.
Sen skulle jag gärna kompletera mitt skoter stall med både en brutal och lätt twin, en hiskelig Quad (å då menar jag inte en fyrhjuling) och skulle jag ramla över en billig TC1000 så ser jag till att göra plats för den med. Fräna leksaker får man aldrig nog av. :p
Dumt att vara trångsynt och bara gilla ett märke eller en motor typ. Samma med bilar, bara för att jag e fostrad raggare betyder det inte för mej att en BMW med v12 eller en audi med 20v turbo är dinkytoys, de är bara utveckling framåt. Och minst lika fräna i rätt händer som en storblocks cheva. För vilken gammal raggare har 1000hk under huven på sin v8? ganska många BMW,Audi,Nissan osv som bromsat 1000hk i lilla sverige, för visso med turbo, men hur många raggare drömmer inte om en 6-71 eller större
Samma med skotrar. Shit visa lite ödmjukhet och uppskatta andras skotrar och skoterbyggen oavsett om killen är 16 eller 40. Byggt på en gammal rajd eller värsta nya 4t med turbo. De är skapar glädjen som ska umärksammas, inte hur stor plånbok eller hur mycket "bolt-on" effekt man har. Utan att man stålt och lycklig kan säga det här har jag gjort själv!
*Applåder* :ciao:
 

okksson

Välkänd medlem
29 mar 2008
652
0
16
malå
Jag kommer då inte frångå tripplar, i mitt tycke helt underbara. Därför jag bygger VMax700 MM med Viper M boggie å 365/51matta. Ska man bygga bergsget må man ha vrid.
Sen skulle jag gärna kompletera mitt skoter stall med både en brutal och lätt twin, en hiskelig Quad (å då menar jag inte en fyrhjuling) och skulle jag ramla över en billig TC1000 så ser jag till att göra plats för den med. Fräna leksaker får man aldrig nog av. :p
Dumt att vara trångsynt och bara gilla ett märke eller en motor typ. Samma med bilar, bara för att jag e fostrad raggare betyder det inte för mej att en BMW med v12 eller en audi med 20v turbo är dinkytoys, de är bara utveckling framåt. Och minst lika fräna i rätt händer som en storblocks cheva. För vilken gammal raggare har 1000hk under huven på sin v8? ganska många BMW,Audi,Nissan osv som bromsat 1000hk i lilla sverige, för visso med turbo, men hur många raggare drömmer inte om en 6-71 eller större
Samma med skotrar. Shit visa lite ödmjukhet och uppskatta andras skotrar och skoterbyggen oavsett om killen är 16 eller 40. Byggt på en gammal rajd eller värsta nya 4t med turbo. De är skapar glädjen som ska umärksammas, inte hur stor plånbok eller hur mycket "bolt-on" effekt man har. Utan att man stålt och lycklig kan säga det här har jag gjort själv!
:rock:
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Har sagt det förut, tänk om något märke skulle utveckla en ny lättviktstrippel oj oj.......!! Då köper jag två direkt :rock: