Varför går min 503'a sämre när den blir varm ?

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Sv: varför går blizzarden mkt sämre när den blir varm?

nu har jag nyss prov startat blizzarden efter en liten renovering idag, men eftersom jag inte har satt tillbaka boggien efter lagningen på den, så har jag ingen rem på nu heller, så jag har bara tomgasat lite men de låter endå som den svarar bättre på gasen än vad den gjorde förut när man tomgasade så jag får se imorrn när jag sätter tillbaka boggien å sätter dit en ny inköpt rem ifall den går bättre, men de tror jag den ska göra :) håll tummarna för mig imorrn att den går som den ska nu då :)
 

jodujadu

Välkänd medlem
28 okt 2006
128
1
6
kopparberg
Sv: varför går blizzarden mkt sämre när den blir varm?

okej gött gött. vad är de du har gjort med den då ?
har du gjort rent förgasarna o grejat eller ?
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Sv: varför går blizzarden mkt sämre när den blir varm?

jag har bytt kolvringar, packningar, tändstift å förgasarna har jag inte hunnit gjort ren än men de ska jag göra imorrn... så ska jag sätta tillbaka boggien å byta till en nyinköpt rem imorrn oxå, men de som jag har gjort i dag är, bytt ringarna, packningarna å stiften, så jag får se imorrn hur den går när man kör den :)
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Sv: varför går blizzarden mkt sämre när den blir varm?

nu har jag varit ute å testat blizzarden, körde en sväng på lägdan bakom där jag bor å faaaaaaan va den gick motför förut ;) nu va den ju riktigt vass :D
 

jodujadu

Välkänd medlem
28 okt 2006
128
1
6
kopparberg
Sv: varför går blizzarden mkt sämre när den blir varm?

ofan de var ju bra :D


har nyss vart ute o kört men min går bra utav bara fan i typ 15 min o sen blir den lite varm o då går den knappt alls. om de lutar lite uppåt och man inte håller höga varv så stannar den helt och de är omöjligt att ta sig vidare.

ska kika lite imorgon
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Sv: varför går blizzarden mkt sämre när den blir varm?

men dock så går den lite sämre när den blir varm men de är ju en gammal skoter så de gör nog dom flesta, alltså de är inte nån stor skillnad men lite sämre går den :)



har varit ute å åkt jag å en polare idag, från tolv idag tills nu, kom hem nu för att dricka lite eftersom vi hade vägarna förbi, så nu ska vi ut igen snart :D
 

jodujadu

Välkänd medlem
28 okt 2006
128
1
6
kopparberg
Sv: varför går blizzarden mkt sämre när den blir varm?

okej. härligt. har också åkt som fan idag o så snöar de bra mycket nu :D

men min går knappt frammåt när den blir varm :S
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
hehe okey, härligt att köra skoter :)


jasså, du har inte fått till de alltså, synd,


jag tror skidorna har varit mer i luften än på marken idag :D gillar att köra upp för slänter å när man passerar krönet så gasar man på så skotern står rakt upp typ :D de tycker jag är härligare än fet hopp, men de är kul å hoppa riktigt oxå :D

men nu har vi åkt färdigt för idag, för bulten som håller dämparen i framvagnen gick av å de är ju tum å inte millimeter, å jag har inga tum bultar :( men men imorrn då lär de bli mer åkning :p
 

jodujadu

Välkänd medlem
28 okt 2006
128
1
6
kopparberg
de har kommit snö som fan inatt :D har åkt lite idag o när jag kommit en bit så började den gå på en cyl och då åkte jag hem och när jag kom hem så blev de en sju j*vla avgas smäll och den ena tändplattan flög dän :D men ha satt dit skiten nu :)
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
hahah okey, gick den igen då efter att du hade satt tillbaka den?? på tala om snö så vräker de ner här nu, snöar som fan, så de lär väll vara nästan en halv meter snö nu iaf :D
 

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
okey, byta packningar?? nu vet ju inte jag ifall min vart bättre för att jag bytte stift, kolvringar eller packningar men cylinderfots packningarna var dålig på min (säker på att dom läkte) så jag tror att de va de som va felet på min igentligen när den höll på att spöka, men de kan ju givetvis varit kolvringarna oxå men eftersom förra ägaren hade bytt dom oxå så tror jag inte de,

hoppas du får till den iaf :)
 

jodujadu

Välkänd medlem
28 okt 2006
128
1
6
kopparberg
vad för fel ? blir dålig när den blir varm :S

hej hej

jag har en ski-doo blizzard 5500 mx -81:a och blir att gå dåligt när den blir varm. har bytt stift och nya tändspolar och nya bensinfilter.
nån som har en aning vad detta kan bero på?

det blir typ efter 10 minuters körning och om man stannar och sen ska köra iväg så går den inte ens frammåt. då får man pumpa lite på gasen och få upp den i varv och då går den igen. om de lutar de minsta uppåt är de i prinsip omöjligt att komma därifrån.


tacksam om nån vet.
 

Iceman

Välkänd medlem
1 okt 2005
110
0
6
vasselhyttan 3162
Sv: vad för fel ? blir dålig när den blir varm :S

EXAKT samma bekymmer på min 670 så jag är lika intresserad av svar.
Själv har jag i skrivande stund gått igenom allt snart.
Gick som en klocka när jag ställde den i våras.
Tror vi lider av samma problem där..
 

jodujadu

Välkänd medlem
28 okt 2006
128
1
6
kopparberg
Sv: vad för fel ? blir dålig när den blir varm :S

okej. illa.
bra drygt är det när man bara kan åka i 10 min o sen tar man sig knappt framåt.
 

cutlass

Medlem
3 mar 2005
26
0
1
Sv: vad för fel ? blir dålig när den blir varm :S

kolla variotorn om den inte nyper åt remmen jag hadde det problemet på min skoter så då fick jag lov att byta variatorn!!!
 

Iceman

Välkänd medlem
1 okt 2005
110
0
6
vasselhyttan 3162
Sv: vad för fel ? blir dålig när den blir varm :S

Precis.
Trodde det berodde på mina öppna filter först. Han stannade ännu lättare när någon åkte framför och spolade igen snögallren med snö.
Bara stod och bluddrade.Då öppnade jag huven lite grann och då gick det bra igen. Satte dit min tömda originalburk och nu kvittar det om nån åker framför eller inte.Bättre men problemet kvarstår.
Förgasarna rengjorda och kontrollerade.nya stift.
Har monterat dit nya kablar,hattar och ny tändspole ikväll och ska prova igen imorgon men jag tvivlar skarpt på att det blir någon skillnad.
En hatt var det överslag i tror jag för när jag testade att rycka bort dom var den ena hatten strömförande..Tror inte dom ska vara det..Nu sitter det värsta NGK hattarna på i allafall.
Har man tur så...
 

Iceman

Välkänd medlem
1 okt 2005
110
0
6
vasselhyttan 3162
Sv: vad för fel ? blir dålig när den blir varm :S

Har kört med huven bortplockad och det är inga fel på variatorena som jag kan se..
Kan nämna det också att när min 670 börjar spöka då kan man i princip hålla in bromsen och ge fullt så storknar den,sen kan man släppa bromsen och han rör sig inte ur fläcken i allafall.. Måste han gå på tomgång ett tag innan man försöker igen...Mysko eller?