XCR-600 ( 1995 ) Motor som inte vill gå ordentligt... ?

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Sv: XCRen går på 2 cylindrar!

Det ska vara flytande packning mellan vevhushalvorna.
Mvh/
Bola....
 
R

Robin

Sv: XCRen går på 2 cylindrar!

Har beställt en avdragare från rinab samt repsats till bränsle pumpen, får verkligen hoppas att jag få grejerna innan helgen.

Annars har jag inte gjort så mycket mer då jag ett tag bestämde mig för att lägga ner skoter körningen för i år.

....men efter lite fundering så har jag tagit mig själv i kragen och den SKA fungera innan påsk, kan inte vara så jäkla kompliserat fel på den.

Sen har tankarna kommit upp om att kanske bygga sig en HPD edge till sommaren, hade varit grymt kul om det inte blir något annat nyare istället till nästa vinter.

Får se hur det blir...

Mvh/Robin
 
Senast redigerad av en moderator:

PärHagman

Välkänd medlem
11 maj 2005
544
0
16
34
Drängsmark
Sv: XCRen går på 2 cylindrar!

läser du mina tankar med :p
min står i garaget o sammlar dam o jag velar fram o tillbax hur jag ska göra.
ska jag behålla den eller inte ?
men förmodligen blir det att jag behåller den o ska fixxa veven på den o kanske porta om cylllarna^^ o fixxa till topparna o byta balja o huv ^^ och till och med trycka in en 38 eller 44 hk matta ist för en 32a :cool:
vad tror du robin ^^. show what you going for :D
 
R

Robin

Sv: XCR-600 ( xxxx ) Som inte vill gå ordentligt... ?

Jo jag har ju funderat på näst intill samma sak, dock kanske bara pipor och hög komps topp, samt borra oljekanalerna osvosv. Eller helt ny motor.

Blir nog så att det enda jag behåller är chassit och kanske dynan och mattan.

Så blir det Edge balja,huv, plastskidor, lägre dämpare, edge boggi osvosv.

Men just nu hoppas jag bara på att få mina verktyg från rinab innan helgen!

//Robin
 
R

Robin

Nu kom mina grejer från rinab (dem kan man alltid lita på) så i helg blir det att gå lös på motorn! :D Hör väl säkert av mig hur det går.

//Robin
 
R

Robin

Nu så är packboxarna bytta och veven är omtätad samt nyrenoverad bensinpump.
Så idag har jag kastat ner motorn i skotern.
Allt som allt har jag tillbringat ca 8h i garaget av 24h.
Väntar bara på plast "klacken" som ska sitta längs fram på boggi skenorna som jag vänligen fick köpa av "bbb" på forumet ska dimpa ner i brevlådan.
Så det är väl bara att slänga in boggin och fylla på glykol, lufta sen se om skotern startar.
Håller båda tummarna plus stortårna!

//Robin
 

skoter_freak

Välkänd medlem
5 jun 2006
634
0
16
33
Kiruna
Fan robini du måste få igång skotern snart, de blir ju gränsen på påsklovet:D De var grymt kul sist där. Håller tummarna med dig!
 
R

Robin

behöver bara beställa en ny packningsats så jag får topplockspackningen bytt sen så den fan gå ingen :mad:

Jag kommer endast att använda topplockspackningen från packningsatsen så om någon är intresserad kan jag sälja vidare resten av satsen för en billig peng. Hör av er!

//Robin
 

Grisen

Välkänd medlem
28 aug 2007
148
0
6
Dalarna
Hallå!

Hur gick det med din gamla XCR... vad var felet och fick du fart på den?

Har du packningssatasen kvar?