XL 500 som går illa, gasproblem.

M_persson

Välkänd medlem
15 dec 2004
182
0
6
39
K-holm
Men då lär jag ju inte behöva hona o kasta i nya ringar?

Alltså lär felet vara på något annat ställe, men vart. Lär ta reedsen ikväll, men e inte de slut.. Vad göra då?
Räcker det med att spruta massa startgas mot veven bakom prim. variatorn på tomgång för att kolla tätningen? För så gjorde iaf jag.
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Kör vidare och felsök, ville bara säga att jag hade exakt samma problem och detta var lösningen för mig=)

Mvh//R
 

M_persson

Välkänd medlem
15 dec 2004
182
0
6
39
K-holm
Ger tusan upp.
Inga probs med reeden heller.

Tänkte sen att e det ojämn komp så kanske den som den går på stjäl det som kommer från gasaren på den som inte går genom expansionboxen, så jag pluggade den. Men icke sa nicke.

Men just att så fort man nuddar choken så går den fint i nån sekund för att sedan gå som skit igen.
Låter ju som smuts i något munstycke, men kan det rinna soppa igenom alla och jag ser klart o tydligt genom dem så kan det inte vara nå tok där heller.

Kanske ska testa Lindhaga:s idé o hona samt kasta i nya ringar.. Inte så dyrt, men rätt kasst om de inte hälper..
 

850-t5

Välkänd medlem
24 nov 2009
516
1
18
Umeå
du måste bara ha nått skit i munstyckena.
för går den dålig på lågfart så kan det inte vara nått annat fel.
för så fort du kör på mer bensin med hjälp av choken så skrämmer du upp den mera.

kan du kolla upp vad du har för storlek på munstyckena. båda på lågfart å högfart?
 

M_persson

Välkänd medlem
15 dec 2004
182
0
6
39
K-holm
Ja, det låter ju som skit i munstycken. Men kan jag hälla bensin igenom den så kan de ju inte direkt vara skit där.

Men, jag tänkte jag skulle ge den en chans till innan far får göra vad tusan han vill med sin skoter..

Ska även kolla upp munstyckena.
 

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Kan det vara hål på nån bränsleslang, så den suger luft i stället för bensin?

Det är ju lite märkligt att den går dåligt på lågfart och inte heller vill varva >6000 rpm.

Kanske du kan lägga upp en kort flm så vi får höra?
 

M_persson

Välkänd medlem
15 dec 2004
182
0
6
39
K-holm
ErikBerg: Den varvar som den ska nu sen den fick nya stift, dock så vill den fortfarande inte på tomgång.

Funderar faktiskt på en film då det kanske hjälper en aning.