Z Trailer bygger Skoter Trailer "Organge Edition"

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Totalvikten går inte att ändra vad jag vet, så du får helt enkelt bygga en lättare vagn om du vill lasta mer
 

zetterberg

Välkänd medlem
11 dec 2008
142
0
6
sundsvall
du har helt rätt men du förstår mig fel! grundtotalvikten ligger på 1550kg.
men förra ägarn hade typat ner den för att dra den med bilen utan att ha BE men nu vill jag gå tillbaka till den ursprungliga vikten för att få lasta mer.

Totalvikten går inte att ändra vad jag vet, så du får helt enkelt bygga en lättare vagn om du vill lasta mer
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Har du fått OK på att gå tillbaka till ursprungsvikten? För om du enkelt lyckas med det så är det många husvagnsägare som vill ha reda på det tipset...
 

zetterberg

Välkänd medlem
11 dec 2008
142
0
6
sundsvall
det återstår att se om de stämmer de dom sagt men jag hoppas hamna på en lastvikt runt 800-900 kg ändå och de är skapligt godkänt ändå. har monterat lysen och golv nu och de blev grymt så jag lägger upp bilder på sånt snart.

Har du fått OK på att gå tillbaka till ursprungsvikten? För om du enkelt lyckas med det så är det många husvagnsägare som vill ha reda på det tipset...
 

zetterberg

Välkänd medlem
11 dec 2008
142
0
6
sundsvall
nu har projektet nästan avslutats,men några detaljer finns kvar att fila på.

här kommer några bilder redan från början så jag tänkte dra en summering av vad som hänt i trailer projektet.

svetsning av ram*


Målning under*


gängning för position lampor*


kapar ur för mer lampor*


sista lagret orange


sen ett lager svart på sidorna


nu monteras boreman infällda led lampor i sidorna


så ser de ut när dom lyser,5 st på varje sida 3st röda bakåt 4st vita framåt och 6st runda led kombilamper bak*


sladdarna drog jag i rören och sen fram till däe dom kommer ut på bilden*


och sista bilden på golvet som jag la igår,mer bilder kommer strax*


Uploaded with ImageShack.us
 

zetterberg

Välkänd medlem
11 dec 2008
142
0
6
sundsvall
Nu är själva vagnen klar,lite lösdelar som ska lackas och monteras.
bakplåten med lysena sitter inte på just nu därför att skyltbelysning ska dit och färg ink klarlack


ny lagt golv
 

Jeens_

Välkänd medlem
4 nov 2007
1.136
2
38
Luleå
Fint!

Tycker de ser ut som att flaket går långt ut på dragbalken. Hur tror du kultrycket blir när lasten hamnar såpass långt fram?

På mitt släp så är de mer kultryck när de är tomt motför när man har fyra skotrar på rätt vända.


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
 

zetterberg

Välkänd medlem
11 dec 2008
142
0
6
sundsvall
när du lastar en släpvagn så får du ju fördela vikten själv. och på den här släpvagnen är allt centrerat över axlarna
husvagnen går ju nästan lika långt fram.. men de kommer bli bra

Fint!

Tycker de ser ut som att flaket går långt ut på dragbalken. Hur tror du kultrycket blir när lasten hamnar såpass långt fram?

På mitt släp så är de mer kultryck när de är tomt motför när man har fyra skotrar på rätt vända.


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
 

zetterberg

Välkänd medlem
11 dec 2008
142
0
6
sundsvall
Sv: Re: Z Trailer bygger Skoter Trailer "Organge Edition"

jag har räknat på det nya jag svetsa på men de är så svårt att gissa va orginalramen vägde men så fort jag fått på bakljus ska jag åka och väga den!
Mkt seriöst bygge! Har du vägt den än? Eller har du räknat på vad vikten hamnar på?
 

Qroz

Välkänd medlem
20 apr 2008
1.262
2
16
32
Umeå
ni gjorde den då jäklar på håret på bredden :p men det kanske var planerat?
 

zetterberg

Välkänd medlem
11 dec 2008
142
0
6
sundsvall
Joo de va planerat ville bygga en monster vagn. Sen har jag vägt den och den vägde 580 kg. Har tyvärr tappat intresse för tillfället men ska göra klar sista elen snart och besikta.