Z Trailer bygger Skoter Trailer "Organge Edition"

zetterberg

Välkänd medlem
11 dec 2008
142
0
6
sundsvall
Hallå där
Jag har nu lyckats ändra totalvikten på mitt släp som många trodde va totalt omöjligt. Är de någon som vill veta hur?
 

Slätabjörnen

Välkänd medlem
15 dec 2012
1.512
4
16
Falun
Hallå där
Jag har nu lyckats ändra totalvikten på mitt släp som många trodde va totalt omöjligt. Är de någon som vill veta hur?
Självklart är det många som vill veta det, bl.a jag.
Några bilder på färdig vagn med lysen och allt monterat?

Seriöst bygge må jag säga. :)

Sent from my GT-I9305 4G via Tapatalk
 

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
"Det kan du glömma"
Så svara besiktningsmannen när jag frågade om att klassa upp vagn.
-Ner går bra med nån form av försvagning, tex simplare kulhandske..

Men jag har ju bara en axel.
 

zetterberg

Välkänd medlem
11 dec 2008
142
0
6
sundsvall
Självklart är det många som vill veta det, bl.a jag.
Några bilder på färdig vagn med lysen och allt monterat?

Seriöst bygge må jag säga. :)

Sent from my GT-I9305 4G via Tapatalk
hej igen
jag lägger upp bilder så snart jag är hemma när de är ljus;)
jag bokade iallefall en reg besiktning och åkte in, samtidigt som dom höll på så frågade jag vad jag måste göra för att typa upp den till draget klass vikt som är 1600 och axlarna hade samma vikt klassning.
dom sa att jag skulle ta kontakt med polar och fråga dom men dom trodde de skulle va omöjligt att få någon att engagera sig i en 35 år gammal vagn.
jag sa bara jahopp vi får väll se:)
jag ringde till polar i dorotea och frågade om jag kunde få ett intyg från dom på vad drag,axlar och ram klarar för vikt så jag kan få högre totalvikt.
dom svarade:jajjemen jag räknar på de så skickar jag ner intyget till dig och om de går åt helvete hör jag av mig och vips 3 dagar senare fick jag ett intyg från dom att jag fick höja totalvikten till va ramen,axlar och draggrimmor klarar av.

så ingenting är omöjligt, man ska bara fråga rätt personer och vara lite ödmjuk så går allt.

det som är de tråkiga är att jag måste göra en ny regbesiktning för att dom ska föra in nya totalvikten på släpvagnen men den smällen kan jag ta då dom bara tar 900 kr och skriver om lite siffror utan att jag behöver ta in vagnen på bilprovningen.

är de några fler frågor så passa på att ställa dom så svarar jag så gott jag kan.