Polaris 2012

ostnor

Välkänd medlem
1 aug 2007
576
0
16
Funderar också på kolvbyte i min pro8 innan vintern, garantin går ut å mätarn står på 500mil så det känns som att det är lika.
Dom fabrikat jag vet är tidigare nämna Rk Tek och Wössner (och givetvis orginal), Vilka är att rekommendera?
Har en pa-topp liggandes jag tänkte montera i samma veva, funkar den ihop med alla kolvar eller är det något fabrikat man bör undvika?
Tror Rk Tek använder Wössner kolvar i sitt kit.
 
A

AssaultRMK

Är Rktek kolvarna helt identiska med Wössner?
Har läst både här och där om att Rktek ska ha bearbetat dem på något vis yttligare?

Blir ett kolvbyte här snart, just in case. Och wössner kolvarna hittar man ju i Sverige för ett par 100-lappar mindre än vad det skulle kosta att plocka hem ett par Rktek.
 

do0t

Välkänd medlem
12 okt 2006
458
0
16
Är det något speciellt man bör tänka på när man ska lös med boggiedämparna på pro rmkn?
 
A

AssaultRMK

Definitivt lättast att bara plocka ur boggie och skruva lös dämparna istället för att böka i tunneln.

Är det någon som varit med om att kedjehusets fästöron har spruckit?
Fick tidigare ett samtal från min ÅF om att när de gjorde service och skulle byta olja i kedjehus upptäckt att ett fäste har gått av.
 

vattenglas

Aktiv medlem
6 dec 2009
61
0
6
När ska man börja fundera på att renovera dessa motorer, och vad ska i så fall göras? Min 2011:as rmk har gjort runt 400 mil nu och man börjar ju oroa sig när man ser rotaxsnurror runt om sig som Skär till höger och vänster!
 

andhag

Välkänd medlem
27 dec 2009
1.149
24
38
Andra gången jag fått rost på dämparstången på framdämpare nu. Maskinen går på vagn med kåpa och har förvarats inomhus dock ej varmbonat.. även muttrar m.m har börjar/är helt roströda i framvagnen. Tråkigt när de gamla maskinerna man har inte har en tillstymmelse till liknande symtom..
 

hocky

Välkänd medlem
6 apr 2011
120
0
6
kiruna
Kollat på en pro rmk 12a ungefär 300 mil, nått ni tycker man borde kolla extra på och är det nått som börjar behöva bytas ut vid 300 mil?