Strömsund!

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Men idag hände någon tråkigt med min polare som redan är där !

Idag när han körde så gick styrstången av och han fick gashäng och körde rakt in i ett träd ! :eek:

Inget brutet men han hade ont i revben/arm/huvet osv !

Ajdu, satan vilken smäll :S Tur att de inte blev värre ändå:) Men ja tycker du ska säga till han att åka in till sjukan å be att få bli röntgad. Man vet ju aldrig.. Better safe than sorry!

såg bra ut micke!
Jo, tycker de blev riktigt bra ja med:) Men smakar de så kostar de :S Hehe, nu ska Jon få en match uppe i Blåsjön den 24-26 ;) :beer: :D

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Hehe. ski-doon, elr ''Den lille fule'';), Kan nog gå ganska bra ändå. Å sen är de ju helt perfekt hårt före där uppe så här års :) nog går de komma högt med även deb korta lilla saken ;)

Vet inte än, har inte så jätte mkt pengar på kortet just nu (500kr:() men jag har väl iaf halv/3/4 tank.. Hade tänkt försöka hushålla lite med pengarna. Men en liten sväng är väl inte omöjligt ;)

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
jaru den e rapp iaf, när jocke tröck på med den så steg skidorna en bit :) hahah, jag har 58 spänn på kortet och e rostad, men har ungefär 25 liter i, sen ska ja väl försöka trycka i en 5 liter till för dom sista pengarna jag har :) diskuterade lite med anton för ett tag sen också, ska försöka få med honom med :p

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Okej :) å så e de ju 2 hela långa veckor tills ja får min lön.. :)

'Den lille fule' är nog rappare och smidigare än min.. Aja, de får ja väl kompensera genom körteknik å att skita i förnuftet ;) Bara hålla stummt uppför alla branter jag hittar å hoppas på de bästa ;):D

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
skönt ;) hahaha. du kan få testa sksen imorrn ska du få känna på lite tryck :p men jag antar att anton har ditt mobilnummer, ska bege mig utåt, annars kan du väl höra av dig på 0730309540 eller skicka ett sms imorrn så ringer ja upp dej, har inge pengar på telefon så kan ej smsa, men skickaru så skriv att det är du så ringer ja upp ;) hare bra hej!

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
27 liters tank räcker inte långt. 9 mil ungefär, så till nästa vinter sitter den hållare för två dunkar på tunnelförlängningen.

En vinter till ska jag ha bygget iallafall om allt arbete ska löna sig. Den är ju inte så tokig när den funkar. Handlar hellre hem en bil i sommar än lägger de på en skoter till vintern.

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
okej, liiite mindre än vad jag får i min tank - 46 liter :) du är inte sugen på att förlänga den lite till? den e ju 136'' nu, om du förlänger den till 141'' och gör så du får in stora vändhjul kan du ju montera en 144'' matta ;)

Jag ska leta åt en liten dunk att montera baktill på min tills jag åker till Blåsjön, har ju ryggsäcken fastspänd på pakethållarn nu men tänkte köra med den på ryggen å ha en liten dunk där bak. Av nån anledning verkar den dra mer bensin uppe i fjällen.. Elr så är de bara så att jag gasar mkt mer då de är så lätt å perfekt före å att man kan leka hur mkt som helst ;):p

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Nån av er som va ut ida? Jag följde med farsan å morsan å for å grilla lite :) Körde sjön bort till klövån å grilla där. Sen körde vi över strand å tog leden hem :)

Har misstänkt 2 saker om skotern tidigare under vintern å fick helt klart svar på dom ida.
1. Den är spårkännslig så in i helvete när de är moddigt.
2. Boggin är på tok för mjuk i förspänningen för min 92 pannor.

Kunde utan ansträngning trycka ihop boggifjädringen med händerna. Då pappa oxå behövde klicka upp sin förspänning på hårdaste läget så fixade vi de när vi kom hem. Ganska bra ändå tycker ja att EXT klarade sig 14år innan vi behövde ställa upp den på hårdaste läget:) Vi ställde min på näst hårdaste å skillnaden va stor:)
Skidtrycket ska jag minska lite innan jag åker till fjälls. Kan va roligt om den lyfter skidorna lite extra när jag är där uppe ;)

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Lägligt nog pajade nåt på skotern igår. Vet bara inte vad, bara att nåt är väldigt fel. Som tur är så är den körbar så det är väl bara att gasa tills det rasar.

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
ja inte bara din skoter som hållt på att gå åt anton, höll på å dränka skotern i förrgår, men som tur var hann jag stänga av och plus att skotern hölls uppe på höger sida så det vart bara remmen som blev blött, så vi slet upp den :) kommer länk till film om ett tag när vi åker 4 pers på venture och bob efter ;)