Strömsund!

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
haha, tänkte att jag skulle försöka hitta en hjälm med hörselkåper i som är öppen framtill och en ryggplatta
har du kollat nått på Coldwave västarna han har? Dom verkar riktigt bra och vad jag minns var dom inte dyra alls :)
Jag är oxå ute efter nått skydd. Sen skulle ja ha kollat om han har nått jag kan ha användning av på skotern :p

Tror vi får se till att börja gå på skoterklubbens möten. Dom skriker ju efter ungdommar till klubben :) Och om vi blir fler ungdommar så får vi ju mer att säga till om när de kommer till frågorna i klubben ;)

Vad jag fattade var de för att nån sur bonde inte gillar att man kör på leden där uppe.. De va ju därför han la alla höbalarna mitt över leden iår.. Sen har han gått där uppe med bössan och hotat skoterförare :S Han stannade mig i vintras och försökte trycka sönder huven min å sa att han skulle ta reda på vart jag bor å komma å förstöra våra skotar å bilar :S Tror han e lite konstig i huvet den gubben..

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
ja jag har kikat på dom, är lite sugen :) jo man kan fynda, hoppas han har nå isrivare hemma så ja kan köra på lite hårdare underlag utan att oroa mig för tidigt ;)

ja man får väl lov och gå med, var ju inte direkt dyrt heller? men den gubben kan ju gå och slänga sig i väggen då om han försöker förstöra skotern åt en och ännu värre när han blockerar leden däruppe.

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Okej. Har du haft problem med överhettning lr? Tror att jag kanske kan behöva skaffa ett par jag oxå om jag nu får tag på en 44mm matta ;) Lr så får jag spara 32an och byta till våren igen :p

Nä, tror de kostade 100 lr 150kr att gå med i klubben :) Jag ska höra med Lars Damander då jag tror de är han som är kassör i klubben nu.

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
ja, den gillar inte hårt underlag för länge :) en viss temp lampa börjar lysa och skotern låter som en motorsåg haha. :p rätt va det är så behövs dom :D okeeej, du kan ju kolla upp det, inte så mycket pengar satte.

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
ja, den gillar inte hårt underlag för länge :) en viss temp lampa börjar lysa och skotern låter som en motorsåg haha. :p rätt va det är så behövs dom :D okeeej, du kan ju kolla upp det, inte så mycket pengar satte.
Tror faktiskt inte att jag har varit med om att nån skoter har kokat.. Å förstår då absolut inte alla anklagelser att arctic ska koka hela tiden och för inget alls. Vi har kört min, farsans ext 580 och våran panther 440 på mer lr mindre enbart blankis bra långt.. Har inte varit nåra problem alls. Bara man ser till att man tar alla chanser till att få nån kylning så.. :)

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Jag har hört om en Polaris Fursion 900 som koka, eller om det var en RMK 900.
Den stod på tomgång i 25min och börja koka :D

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
Hehe. bra de :p Tror jag har haft min på tomgång i kanske 15-20 min oxå nåra ggr när den ska varmköras på morgonen å man ska ut :) Bara att dra på sig skorna å gå ut å dra igång den å sen gå in å byta om å göra sig klar. När man kommer ut så är den varm å klar att köras :)

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
neee men man åtgärdar problemet snabbt, det sitter en kylare under ska man säga packlåde platsen på skotern där bak, eller framför stänkskärmen så att säga haha :D när den går varm och lampan lyser, då stannar man kastar snö på kylarn tills vattnet droppar istället för rinner då kan man köra igen :D knep ja kom på själv i vintras ;)

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
nu ni mina strömsunds vänner, för några dar sen läste ja i forumet om en kille som frågade vart det lömska facket fanns med verktyg i på hans skoter, en prox var det. det satt tydliugen på oljebehållaren och idag efter ja klippt gräset kom ja på det, så ja lyfte huven på sksen och kolla så sitter det ett lock som det står på polaris så ja sliter loss det och där ligger det fällkniv, andra verktyg och 8 tändstift, vilket vetyder att jag har 10 tändstift att kötta sönder innan nya behöver införskaffas :D mycket lovande start på söndagen innan skolan :D

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
om man ska byta olja alltså vi ska sluta köra med ves oljan, kan man låta den skvätt som är kvar ligga i skotern och fylla på med den andra eller bör man köra upp det sista eller ta undan det istället för att blanda?

_night_stalker_

Välkänd medlem
17 jan 2007
4.334
1
36
Strömsund / Straejmie
till vintern måste vi samla ihop ett gäng från forumet och åka ut ett tag. Nån som har nått försölag på vart vi kan åka? Stakafjället är ju grymt härligt att åka till men är ju tyvärr ett förbudsområde :(

olofmikael

Välkänd medlem
23 okt 2008
1.646
0
16
Strömsund
finns ju en hel del sjöar ska du veta så man klurar nog ut det, vi va till malmsjön förut, skit härligt och sitta i en vik där som vi va i :) vi har ju några månader på oss att tänka micke ;)