Rev 550f -06 PROBLEM!!!!!!

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Tjena! :ciao: Med oändligt mycket ny lössnö vare dags att fara ut och gasa (igår kväll :rolleyes:) Så jag plockade ut pärlan ur garaget och begav mej ut, Körde ut på en åker och började burka runt :cool:, Vilket resulterade i att skotern MÖÖÖÖPADE och dog :stupid: Drog igång den igen och körde ca. 300 meter så dog den igen, Startade den igen och körde hem den (Gick fint efter leden)Lät den stå inne över natten och plockade fram den idag igen för att senare stöta på samma problem i lössnön, fast denna gången vart det ännu värre, Den misstände när jag starta den men efter att jag varvat den ett tag så gick den bättre, sen dog den igen, och denna gången när jag startade den så lät den som en skev fyrtaktare :afraid: Bestämde mej då för att köra hem den till garaget, då dog den först efter leden och sen 100 meter innan huset, fick då bogsera hem den då den inte startade mer. Plockade lös tändstiften och ser då att stiftet på höger cylinder (fläktsidan) är vitt (ingen bensin?) medans det andra är i princip svart och torrt!. :hmmmm2:

Är det någon som kan förstå sej på min skrivning och komma med en idé om vad som har hänt här? Är DEEEESPEEERAAAAAT :eek: mvh/Sam

ErikBerg

Välkänd medlem
14 apr 2006
2.957
8
38
Utanför Umeå
Välkommen till klubben....råkade ut för EXAKT samma sak igår! Det verkar som om det har kommit in snö nånstans där det inte borde...

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Det får nog bli en verkstad,känns som de bli seriösare gjort då! Vet vad allting är i skotern men är väll inget PRO på att skruva så att säga :)

D

Deleted member 9532

Vad är det som behövs göras för att detta inte ska hända? Min skoter ska in nästa vecka sedan blir det ren lössnökörning om allt ligger kvar.

Vicke

Välkänd medlem
29 mar 2007
274
0
16
Råd? vad ska jag göra? Är det bara lämna in den, plocka fram plånboken och se glad ut?.
Håller med "Andersson", om du har någon kunnig att fråga som ev. kan hjälpa dig så både lär man sig och vet att allt är ordentligt gjort, för är inte säkert att det blir det bara för att man lämnar in den till en verkstad, tråkigt men sant:rolleyes: också är det ju jävligt mkt billigare att fixa grejerna själv.

Vad är det som behövs göras för att detta inte ska hända? Min skoter ska in nästa vecka sedan blir det ren lössnökörning om allt ligger kvar.
Som sagt snögaller, men K-sprit är också att rekommendera!

Malm88

Välkänd medlem
27 nov 2008
181
0
16
Sundsvall
Det borde du klara av själv! ta bort luftburken torka den invändigt ta lös förgasarna rengör! ta bort stiften och dra några gånger sen ska nog maskinen funka igen.

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Malm88, du tror inte att det är allvarligare än så då? Jag ska försöka med det du sa iaf! Men med tanke på hur skotern lät innan den la av helt och hållet så trodde jag att den skurit ihop helt och hållet...Men de kanske bara är jag som är korkad och inte förstår vad ni menar heller!,

Och sen, Finns det ingen bra ski-doo parts återförsäljare online?
Måste köpa de där snögallret men även en ny startkåpa/startklack, styrhöjare och chassi delen med handtaget i fram på skotern!

Jag känner riktigt hur dålig ja är på att förklara :argh: men jag vet inte hur jag ska få detta att låta bättre!

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Malm88, du tror inte att det är allvarligare än så då? Jag ska försöka med det du sa iaf! Men med tanke på hur skotern lät innan den la av helt och hållet så trodde jag att den skurit ihop helt och hållet...Men de kanske bara är jag som är korkad och inte förstår vad ni menar heller!,

Och sen, Finns det ingen bra ski-doo parts återförsäljare online?
Måste köpa de där snögallret men även en ny startkåpa/startklack, styrhöjare och chassi delen med handtaget i fram på skotern!

Jag känner riktigt hur dålig ja är på att förklara :argh: men jag vet inte hur jag ska få detta att låta bättre!

Knalla bara in hos närmaste ÅF och beställ dära.. : )

Malm88

Välkänd medlem
27 nov 2008
181
0
16
Sundsvall
Vad var det för typ av ljud du hörde då? blöddrade den och gick orent bara eller raslade det om motorn?

Jag förutsätter att den inte är stum, du kan dra runt kolvarna?, kompressionen känns som vanligt? alltså det är varken tyngre eller lättare om du drar i startsnöret.

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Jockegubben: de skulle jag med glädje göra om vi hade någon bra sådan! Enda stället som säljer delar här behandlar sina kunder som skit, Men jag kan säkert hitta någon privat verkstad iallafall så de löser sej nog. Men katalogen du pratade om? vart kan man få tag på den, elr ja, Kan man få tag på den helt enkelt?

Malm88: Jadu det är svårt att beskriva hur den lät... Första gången den dog och vi starta upp den så misstände den och blöddrade en del sen lät den som en traktor, sen typ skramlade det litegrann, Och som jag skrev tidigare när vi kom in och plockade lös tändstiften var tändstiftet på höger sida (fläktsidan) helt vitt, Kändes ju som den gått på en cylinder?
Men den är inte stum och jag kan dra runt kolvarna som vanligt, varken tyngre elr lättare.

Last edited:

Malm88

Välkänd medlem
27 nov 2008
181
0
16
Sundsvall
Då rekommenderar jag att du gör som jag skrev förut. Det bör du klara av även om du inte är speciellt duktig på att skruva. Är du osäker på hur saker och ting ska sitta sedan så är det ju bara att titta på sprängskisser.

Mvh, Linus