PRO RMK 800 Variatoruppsättningar

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Bränner du en kolv och dom hittar 72grammare i den så kan det bli problem, men annars har dom ju så mycket tekniska grunkor som övervakar motorn! Vad vet jag.. Kanske hinner nån sensor dra ner tändningen innan kolven går även om du lastar motorn på Max vrid istället för Max hp!? Vet att poon börjar dumma sej redan vid 54-56grader... Vilket för mej är ytterligare en anledning att köra lätta vikter!! Motorn upplevs inte så trött även om tändningen vrids ner.. Detta fenomen kallar jag e-tec sjuka! Dom jävlarna är nästan lika bökiga som en hårt trimmad 440 med dubbel rör;)
 
E

ejwbegysv

Jag är nu efter 2 helger puderkörning mycket nöjd med mitt RTR-kit osv.,.. Går säkert att finlira lite till men det är stor skillnad mot hur skotern gick med orginalgrejorna.. Enda nackdelen jag har uppleft är att den blir ryckigare när man kör sakta.. tex skjutsar grabben efter leden... MEn det gör inte mig något...
 

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Mer i början mindre på slutet.
Men det är bara prova sej fram!!! Är ma inte beredd att köpa på sej ett gäng prim fjädrar, SEK fjädrar, helixar.. Så rekommenderar jag att ni söker upp variatorgurun i er hem stad (eller by). Å så berättar du hur du vill att skotern skall bete sej alt. Att ni kommer överens att du köper ett av de kit han låter dej testa! För att som novis tro att det bara e att byta en detalj (ex. Justerbar vikt) å sen har man the kit of the year!! D e bara å fet glömma! Ett V-kitt från en beryktad guru e alltid det billigaste! Speciellt om han får veta hur du vill ha det och får känna och klämma på maskin!!! Finns så mycket fin stilt som kan va fel som en kille med motor öra detekterar på 5min. Men som en hemma pulare kör med under hela maskins livstid.. Jag är långt från guru men tippar på att jag har variatorprylar i garran för 30k...
 
Last edited:

Krillekravall

Välkänd medlem
7 jan 2013
816
0
16
Jukkas
Annan profil, samt att 11an har mer av vikten i hälen! Alltså närmare center of gravity, detta ska göra att den matar mer i början samt hålla varv uppe bättre mot toppen, en idealisk vikt till en puder maskin i teorin! Men jag tror den passar bäst vid extrem höjd, över 4000m. Här hemma har vi 20-30hp mer än på hög höjd! Och då upplever jag att vikten som dör på sluter, dvs. Att den tomvarvar! Upplever 10serien enklare att få till över hela registret!! Men som sagt jag e ingen guru! Så det kan va jag som inte klarar av det bara!!
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Mer i början mindre på slutet.
Men det är bara prova sej fram!!! Är ma inte beredd att köpa på sej ett gäng prim fjädrar, SEK fjädrar, helixar.. Så rekommenderar jag att ni söker upp variatorgurun i er hem stad (eller by). Å så berättar du hur du vill att skotern skall bete sej alt. Att ni kommer överens att du köper ett av de kit han låter dej testa! För att som novis tro att det bara e att byta en detalj (ex. Justerbar vikt) å sen har man the kit of the year!! D e bara å fet glömma! Ett V-kitt från en beryktad guru e alltid det billigaste! Speciellt om han får veta hur du vill ha det och får känna och klämma på maskin!!! Finns så mycket fin stilt som kan va fel som en kille med motor öra detekterar på 5min. Men som en hemma pulare kör med under hela maskins livstid.. Jag är långt från guru men tippar på att jag har variatorprylar i garran för 30k...
Skrattade lite igenkännande åt det här. Tack, nu slipper jag fundera på om jag själv ska ge mig på variatorskruvning eller inte.
 
A

AssaultRMK

Någon som vet om det finns någon webbshop som säljer blå/rosa SLP prim fjäder?
Min lokala ÅF var minst sagt ointresserad av att beställa hem en...
 

roppin_96

Välkänd medlem
26 nov 2012
308
3
18
Luleå
www.youtube.com
av min erfarenhet är 10 vikterna värdelösa.. kört 10-68 och den hänger inte me när man gasar, varvar kring 7700 osvosv.. med mina 11-66 blir den sjuuukt rapp och svarar enormt på gasen, dock övervarv ibland
 

fanzy

Välkänd medlem
27 nov 2006
2.335
9
38
Lycksele
Är det någon som hunnit köra med Speedtechs justerbara 11-serie vikter? Hur mycket och var på vikten har ni isf viktat?

Startade just en tråd om dessa vikter :)
Sen tycker jag denna tråd skulle ha städats lite så den hänger ihop med topic.