Kör inte med Recluse, saknar den men jag tror inte att den håller. Har monterat dubbla tallriksfjädrar för dubbelt kopplingstryck.
Tack för bilderna, det såg ju bra ut. Men Verkar vara lite bättre luftburk på yamahan, på min ktm är det svårt att täta igen den helt eftersom jag har luckan från sidan plus att batteriet som sitter under dynan :-/Jo, på Yamahan hade jag också problem med snö i luftburken.
Verkar vara ett problem för de flesta som kör snowbikes.
Många olika lösningar har jag sett, frogskinz, prefilter av olika slag.
För mig har snorkel funkast bäst. Tätade luftburken ordentligt och gjorde röranslutningen längst bak.
Här ser du bilderna från ifjol.
Tror inte man ska ta bort luftburken och ansluta snorkeln direkt på förgasaren, då kan bestyckningen bli fel och den kan gå dåligt.
Vad kör du med för något bandkitt?
ser ut precis som tede 77s kit han byggde?Tack för bilderna, det såg ju bra ut. Men Verkar vara lite bättre luftburk på yamahan, på min ktm är det svårt att täta igen den helt eftersom jag har luckan från sidan plus att batteriet som sitter under dynan :-/
Jag har ju kört med ett prefilter i meshtyg, men de hjälper ju inte särskilt mycket när hela luftburken är full i snö.
Här därför varit inne på att ansluta en snorkel direkt till förgasaren, men blir det problem med det så får jag nog försöka lösa det likadant som du..
Har ett hemmabyggt kit.
Jag har byggt den själv, men haft hans bygge som inspiration.ser ut precis som tede 77s kit han byggde?
kan du lägga ut mera bilder på den?
Jag rek MIH t -12 som du hittar på skroten från ex volvo v40 150hk den kör jag på xr650 och jag tror Håkke har den med om jag inte såg fel?Jag har byggt den själv, men haft hans bygge som inspiration.
Tack för bra svar ang luftburken, tänkte prova täta luftburken sen ta bort locket på sidan och ersätta med meshtyg.
Men jag blir sugen på att sätta turbo på min också, då slipper man ju problemet med snö in i luftburken
Vet du vad din turbo heter Håkke_B?
Ska bygga en ny framskida också, den jag har nu funkar inte alls bra i djupsnö.