Mitt Proclimb M1100T Äventyr

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Ja det var de som sa att de troligen hade en svart...
Jag har varit i kontakt med i stort sett alla annonsörer till M1100T på blocket och ingen har ngn kvar. Det är några jag inte fått svar av än så jag lever på hoppet ett litet tag till iaf. Men jag har ju iaf skoter så att jag klarar mig över vintern så man ska väl inte gnälla så mkt men men.
 

Säfwast

Välkänd medlem
16 mar 2010
638
1
16
Sävast
Din handlare har ju sålt den till dig och den brann upp. Vad har han gjort för att fixa fram en ny? Handlaren borde ju kämpa för din skull så att denna olyckliga historia får ett gott slut. Kontakta Arctic sverige och kolla om det finns någon goodwill. Vem som helst som hör den här historien får ju lust att hjälpa till...
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Din handlare har ju sålt den till dig och den brann upp. Vad har han gjort för att fixa fram en ny? Handlaren borde ju kämpa för din skull så att denna olyckliga historia får ett gott slut. Kontakta Arctic sverige och kolla om det finns någon goodwill. Vem som helst som hör den här historien får ju lust att hjälpa till...
handlaren har kollat med KGK om det fanns ngn maskin att få tag i men de hade inte ngn maskin. Sen om det finns ngn maskin ute hos ngn handlare så kan ing inte få den av KGK utan då måste jag köpa den själv tydligen :s För KGK kan tydligen inte köpa tillbaka en maskin från en handlare för handlaren vill ju ha "fullt" betalt men där tycker jag absolut att KGK skulle stå för mellanskillnaden,
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
..inte kan köpa tillbaka?? Det handlar bara om vilja, det kan dom ju reda upp på ett eller annat sätt mellan KGK och den handlaren.
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Ja visst är det så, detta är ju ngt KGK borde stå för! Jag ringde och pratade med Servicechefen KGK och han sa att de gjort vad de kan och hade jag några ytterligare krav så skulle jag prata med min handlare.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Ja visst är det så, detta är ju ngt KGK borde stå för! Jag ringde och pratade med Servicechefen KGK och han sa att de gjort vad de kan och hade jag några ytterligare krav så skulle jag prata med min handlare.
Är det fortfarande Flemström som är chef?
Prova nämna att du kört ett annat märke tidigare, betona hur mycket du kör och hur mycket pengar du spenderar på skoter varje år.
Har haft mycket att göra med honom tidigare när jag åkte kattor, och har eg bara goda erfarenheter-vid ett tillfälle vände han ut och in på både sig själv och KGK för att lösa ett garantiproblem-som eg inte skulle gälla då jag hade mod. maskinen. Det löste sig ändå då han visste vad som var gjort och hur.

Men som sagt-du kan ju vara en potensiellt väldigt bra reklam för märket med tanke på milen du loggar-om det funkar som det ska!
 

TheJo

Välkänd medlem
19 jan 2010
415
0
16
STHLM/Uppsala
Ja visst är det så, detta är ju ngt KGK borde stå för! Jag ringde och pratade med Servicechefen KGK och han sa att de gjort vad de kan och hade jag några ytterligare krav så skulle jag prata med min handlare.
Att de gjort vad de vill och ligger precis på gränsen för vad de måste ja...
Omsätter man 300+Mkr tycker jag man borde kunna sköta det snyggare.
Visst, det blir en förlust på en maskin. Men det lär ju betala tillbaka sig ganska snart på de personer som får veta att KGK har bra service, och köper en skoter pga det.

Måste f.ö. vara svårt att vara handlare och komma i kläm mellan importör och kund.
 

crosscalle

Välkänd medlem
21 nov 2010
380
0
16
Piteå
Tragiskt, då vet man vad KGK står för, hade dom gjort vad dom kunnat så hade det stått en ny 1100t på din gård inom ett par dagar. Det måste ju absolut finnas någon maskin hos arctic, är ju bara lyfta luren och ringa dit tycker jag. Och finns det inte nån så får dom helt enkelt tillverka en, DET skulle vara SERVICE enligt mig!
 

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
Nu får ni skärpa till er litegrann.

Det är väl inte handlarens fel att inga fler maskiner finns på hitsidan pölen just nu? Inte tar någon hem många fler maskiner än vad som säljs skall ni tro.
 

suregom

Välkänd medlem
14 jul 2009
1.194
69
48
Skellefteå
Är väl inte så många som skyller på handlaren, men nog borde kgk kunna fixa fram i alla fall en vit m1100T.
 

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Kan ju mycket väl vara så att det är helt slut på maskiner, iaf hos arctic centralt. Varför skulle dom sitta på en maskin som är slutsåld och som kunderna>handlarna frågar efter... Verkar ju vara så i detta fallet.
Det är inte bara att ringa över pölen och få en maskin tillverkad, inte riktigt så enkelt som man hoppas tro...
Chansen är nog att det står nån maskin hos nån handlare och som inte är såld än...

Hoppas det löser sig...
 

PolePosition

Välkänd medlem
31 dec 1999
1.055
0
36
37
Umeå
Angående de två fallen. Det första så köper jag inte skotrar på känsla utan ger en handlare en deal som är sämre i praktiken men ekonomiskt likvärdig så kör jag på den ändå. Snart lär du dig också hur mycket välvilja man vinner med den taktiken om man ska handla delar på obekväma tider, få rådgivning per telefon och snabba reparationer.Det andra fallet är intressant på grund av att felet låg i att motorstyrningen var felprogrammerad så att den bluddrade i ett visst register. Detta fel fanns såvitt jag vet på alla levererade likadana skotrar och jag har inte hört talas om en liknande affär där dem köper tillbaka skotern efter så lång tid. Men det krävdes mycket tid i telefon och slussande mellan människor bde hos ÅF och GA.
Jag är skoterförare precis som du, jag har haft ett 30-tal skotrar varav knappt en tredjedel av maskinerna köpt på firma och jag har handlat mängder av delar. Jag förstår med andra ord vitsen med en god relation till ÅF. Dessutom tipsade jag David om att i sista hand ta hjälp av en jurist för att minska risken för osämja med ÅF inför ev. framtida affärer.

Men snart lär jag mig kanske!?..

Beträffande det andra fallet är det ju lysande att ett återköp gick i lås. Trägen vinner!
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
Tror man ska ha riktig tur om man får tag i en maskin. Även 800 hc är ju slut. Å finns fler kunder på dessa maskiner.
 

Niklas_H

Välkänd medlem
7 feb 2011
148
0
6
Boden
Köpte ju en springcheckad orange madness i februari eftersom en kund hade ändrat sig. Så med lite tur så finns det någon någonstans :)
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Det finns ett par vita för 155000:- men nu betalade jag ju ett lägre pris når jag köpte i god tid, beställde skotern redan 20/3 2011 och fick då ett riktigt bra pris. Jag tycker inte att jag ska behöva stå för den merkostnaden för att köpa en vit utan det borde KGK ställa upp med.
Jag Pratade med KGK (Janne Flemström) idag och han sa att de inte hade ngn maskin även om jag påpekade att det fanns maskiner. han sa även att jag skulle kontakta min återförsäljare om jag hade ngt mer att tillägga. Jag tycker ju att detta är ju absolut inte handlarens fel att skotern började brinna då det var ett uppenbart fabrikationsfel så då vill jag att KGK ska göra allt i sin makt för att fixa detta på ett snyggt sätt.

Oj såg att jag nästan skrivit samma sak tidigare idag... Börjar väl bli lite rörigt i mitt lilla huvud efter alla turer nu.:dizzy: