Mitt Proclimb M1100T Äventyr

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Tycker även att du ska ta i beaktning här om du vill ha och göra med en handlare du varit i tvist med i framtiden. Kommer du ha möjlighet att sköta alla dina servicar och garantier hos en annan handlare i framtiden? Om svaret är nej skulle jag begära ut dom pengar du lagt + ersättning för resor o dyligt.
Vad du än väljer önskar jag dig lycka till David. Sånt här ska fan inte hända med nya grejer. Oavsett om det är ett måndagex eller inte.
den vita maskinen finns hos en annan handlare. Jag har vid ett flertal tillfällen nämnt vad kkl säger men inte fått något bra svar tillbaka i mina ögon sett.
Jag vill gärna inte gå den hårdavägen men om det är vad som krävs så blir jag väl tvungen. Jurist ska nog inte bli så dyrt då det finns inom nära håll
Jag sa till handlaren att jag vill ju inte bråka med dom utan att det är ju Arctic sverige som jag tycker ska stå för allt men att min kontakt är ju genom handlaren.
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
:)Nu verkar allt lösa sig.
Vill inte säga för mkt innan allt är klart mer än att det verkar som att jag får en ny svart 50th och hela historien inte kommer att kosta mig mer än en massa tid.

Har haft flera bra samtal med handlaren den senaste timmen.
Jag återkommer då allt är 100%igt.
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
:)Nu verkar allt lösa sig.
Vill inte säga för mkt innan allt är klart mer än att det verkar som att jag får en ny svart 50th och hela historien inte kommer att kosta mig mer än en massa tid.

Har haft flera bra samtal med handlaren den senaste timmen.
Jag återkommer då allt är 100%igt.
LÅter ju kanon...hoppas det blir som du tror :)
 

SeriousSam

Välkänd medlem
9 feb 2009
1.887
2
38
Örnsköldsvik
Och jag som tycker att jag har mycket otur med mina grejor, men detta var nog bland det värsta jag läst i skoterväg... Hoppas allt löser sig för dig!
 

Ant_

Välkänd medlem
23 feb 2011
140
0
6
Ljusdal
:)Nu verkar allt lösa sig.
Vill inte säga för mkt innan allt är klart mer än att det verkar som att jag får en ny svart 50th och hela historien inte kommer att kosta mig mer än en massa tid.

Har haft flera bra samtal med handlaren den senaste timmen.
Jag återkommer då allt är 100%igt.
Har läst igenom tråden nu och känner bara medlidande och irritation gentemot din handlare även om denne i grund och botten verkar reko. Men löser det sig och den enda kostnaden är tid så är det kanske inte hela världen. Håller tummarna för att det går vägen nu!
 

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
35
Fåker
Fantastiskt skönt om han löser det åt dig! Även handlarn har ju haft otur som fått sälja ett måndagsexemplar. Om det kostar dig tid må väl vara hänt. Kul att du får en ny 50th edition.
Lycka till med den nya skotern!
:)Nu verkar allt lösa sig.
Vill inte säga för mkt innan allt är klart mer än att det verkar som att jag får en ny svart 50th och hela historien inte kommer att kosta mig mer än en massa tid.

Har haft flera bra samtal med handlaren den senaste timmen.
Jag återkommer då allt är 100%igt.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Okej, blev en aning off-topic trots allt. När vi ändå är inne på fel spår. Läser du också till jurist? Eller är du rent av klar?
Jag jobbar som grovarbetare på byggarbetsplatser.

Angående de två fallen. Det första så köper jag inte skotrar på känsla utan ger en handlare en deal som är sämre i praktiken men ekonomiskt likvärdig så kör jag på den ändå. Snart lär du dig också hur mycket välvilja man vinner med den taktiken om man ska handla delar på obekväma tider, få rådgivning per telefon och snabba reparationer.
Det andra fallet är intressant på grund av att felet låg i att motorstyrningen var felprogrammerad så att den bluddrade i ett visst register. Detta fel fanns såvitt jag vet på alla levererade likadana skotrar och jag har inte hört talas om en liknande affär där dem köper tillbaka skotern efter så lång tid. Men det krävdes mycket tid i telefon och slussande mellan människor bde hos ÅF och GA.
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
:help: :Cry:
Jag pratade med en handlare som sa att de hade en kvar och att den troligen var svart. Jag tar den sa jag idag när jag pratade med dom och ja vi återkommer så fort vi kollat vilken färg det är bra sa jag. Jag ringer till AB Nian och avbokar den vita jag hade tingat där (AB Nian har verkligen varit hjälpsamma) de hade en annan köpare på skoter så de sålde den ändå sa de.
hela dagen går så jag ringer jag handlaren som sa att det var troligen en svart de hade, Ni har inte ringt jag tänkte höra vilken färg var det på skotern. Näe vi har ingen kvar det blir så där när det är många som jobbar ja men ni sa ju att det fanns en kvar och nu har jag ju avbockat den andra hos AB Nian ja näe men vi har ingen tyvärr.

Jag som var så glad i morse när jag trodde att jag skulle få en svart men det verkar helt klart inte bli ngn Arctic för min del :Cry::doh:
 

Lindhaga

Välkänd medlem
19 okt 2009
1.358
1
16
Tråkigt att höra=(!

Läste hela tråden och ja skulle heller inte reparera skotern utan häva köpet.

Vad lutar det åt för skoter istället då?

/Robert
 

AlexM

Välkänd medlem
4 okt 2009
552
1
16
Boden
Tråkig läsning.
Du gör det bra som inte har mördat nån än.
Bit ihop i år och köp dig en -13 till nästa säsong är mitt råd.
Lycka till.
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Fan så trist att de blir så här:/ lider med dig! Hoppas du hittar nåt annat som tilltalar dig för vinter lek:)
 

Baltazar79

Välkänd medlem
25 jan 2010
488
0
16
Örnsköldsvik
Sjukt trist att handlaren strular till de på de där viset när dom näst intill lovat dig en ny maskin. Riktigt tråkigt då du verkade nöjd med maskinen i övrigt.
 

crosscalle

Välkänd medlem
21 nov 2010
380
0
16
Piteå
Lider med dej!
Men nog är det väl ändå märkvärdigt att inte Arctic sverige eller Kgk eller vad fan dom då heter? Inte kan skaffa fram en NY likadan maskin åt dig, dom borde ju vara rädda om sitt rykte/nöjda kunder. Tyvärr verkar ju HELA skoterbranchen riktigt vrickad och det gäller verkligen alla märken, tänk om något bilmärke skulle agera på samma sätt som skotertillverkarna gör, jag känner bara att jag blir så förbannad!