Mitt Proclimb M1100T Äventyr

TeamArcticCat

Aktiv medlem
4 mar 2009
88
0
6
Gällivare
Lider med mig.. Tycket det är riktigt dåligt av KGK att uttala sig på detta sätt. De minsta de kunde göra är att ta kontakt med sina åf och leta fram en maskin till dig, om det nu inte finns en så ska du få ett riktigt bra erbjudande. Att du skulle behöva stå för merkostnaden är ofattbart i mina ögon!

Med ditt fall så ser vi hur bedrövlig leverantör vi har av våra katter! Det surras för fulla muggar om ditt fall i forumen på andra sidan, man kan ju bara hoppas på att nån hög herre får läsa om detta och ta hand om KGK.
 

Sightveiler

Medlem
9 apr 2006
26
0
1
Piteå
Fixade du de med backen själv? Isåfall så kanske man som åf skulle misstänka att kund fipplat på med något som orsakat branden..

Bara en tanke om man vänder på steken.
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Detta är ju så jäkla trist....men jag misstänker att det skulle bli samma problem oberoende av vilken maskin/generalagent som skulle ha varit berörd. Alla kommer ju ihåg problemet med en annat märke ifjol och det var det ju samma strul med generalageneten....så detta är nog inte unikt för Arctic
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Lider med mig.. Tycket det är riktigt dåligt av KGK att uttala sig på detta sätt. De minsta de kunde göra är att ta kontakt med sina åf och leta fram en maskin till dig, om det nu inte finns en så ska du få ett riktigt bra erbjudande. Att du skulle behöva stå för merkostnaden är ofattbart i mina ögon!

Med ditt fall så ser vi hur bedrövlig leverantör vi har av våra katter! Det surras för fulla muggar om ditt fall i forumen på andra sidan, man kan ju bara hoppas på att nån hög herre får läsa om detta och ta hand om KGK.
Låter ju bra att det diskuteras på andra sidan har du ngn länk?

Fixade du de med backen själv? Isåfall så kanske man som åf skulle misstänka att kund fipplat på med något som orsakat branden..

Bara en tanke om man vänder på steken.
Ja jag fixade backen själv på order av handlaren och brand orsaken hade inget med det att göra utan var på andra sidan och pga av ett bränslefilter som inte var monterat rätt.

Det bökiga är ju att min handlare hamnar i kläm när man vill kräva KGK på en ny maskin. Min handlare har skött det bra ändå med att de gav mig en lånemaskin ett par dagar oxå. Den finns för övrigt på blocket till salu M8 2010 den var riktigt rolig att köra den med :)
 

crosscalle

Välkänd medlem
21 nov 2010
380
0
16
Piteå
Nu får ni skärpa till er litegrann.

Det är väl inte handlarens fel att inga fler maskiner finns på hitsidan pölen just nu? Inte tar någon hem många fler maskiner än vad som säljs skall ni tro.
Är inte handlarens fel överhuvudtaget, var inte det ja skrev. Problemet är att inte generalagenten ställer upp till 100%, utan lägger över "skiten" på handlaren.
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Har pratat med Killarna på NTC idag och det kanske blir till att få åka turbo i vinter ändå:tongue1:
När man väl fått känna kraften så verkar det ju inte finnas någon annan möjlighet:nuts:
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Jag är skoterförare precis som du, jag har haft ett 30-tal skotrar varav knappt en tredjedel av maskinerna köpt på firma och jag har handlat mängder av delar. Jag förstår med andra ord vitsen med en god relation till ÅF. Dessutom tipsade jag David om att i sista hand ta hjälp av en jurist för att minska risken för osämja med ÅF inför ev. framtida affärer.

Men snart lär jag mig kanske!?..

Beträffande det andra fallet är det ju lysande att ett återköp gick i lås. Trägen vinner!
Vad bra, då förstår vi varandra fullkomligt. Du har rätt i att det på pappret skulle verka som en sämre affär, kanske var det det också. Men med tanke på den goodwill som givits därifrån sedan dess så får man väl anta att det var rätt gjort.

På tal om juridik och sånt. Den mesta tiden spenderar man inte på att läsa paragrafer utan att helt enkelt planera upplägg och taktik.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Riktigt härlig film! Du ser ut att ha trivits väldigt bra med den innan olyckan var framme! Går det inte för dem att byta allt som var brandskadat i den då? Inkl tunneldelen? Vet att det var tal om det tidigare men jag kanske missat något som uteslöt den lösningen?

Visst var du i kittelfjäll också? Mycket snö där? Frusna isar? Ska dit över nyår :)


---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=65.281832,21.501063
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Riktigt härlig film! Du ser ut att ha trivits väldigt bra med den innan olyckan var framme! Går det inte för dem att byta allt som var brandskadat i den då? Inkl tunneldelen? Vet att det var tal om det tidigare men jag kanske missat något som uteslöt den lösningen?

Visst var du i kittelfjäll också? Mycket snö där? Frusna isar? Ska dit över nyår :)
I Kittel var det ok med snö och det ska ha kommit mer dät i dagarna. Vi hittade en björkbacke som vi lekte i ett par timmar så nog går det att köra lite skoter där. Ja jag skulle kunna ta tillbaka skotern om den bara blev fixad, ja jag gillade den verkligen. Ja jag saknar den när man ser filmen :(
 

mdtl

Välkänd medlem
9 feb 2011
154
0
6
luleå
Härlig rulle grabbar!Blir fruktansvärt sugen, hoppas det inte blir sista kapitlet vi såg prov på!
Du å den svarta kissen såg å trivas bra ihop,klart grabben ska ha en ny black cat,HALLÅ KGK
skärpning
 

P.G

Välkänd medlem
10 aug 2010
359
1
18
Sundbyberg
Tro inte att ingen såg att du var och slet i burkremmen a la 2003 ca 3.25 in i videon! :hahaha:

Skämt åsido, så hemskt tråkigt för dig. Skönt ändå att du inte behövde sälja bort gammskotern för att finansiera nyköpet, klen tröst kanske men det kunde varit ändå värre. Men det ordnar sig alltid på nåt vänster ska du se.