Mitt Proclimb M1100T Äventyr

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Tro inte att ingen såg att du var och slet i burkremmen a la 2003 ca 3.25 in i videon! :hahaha:

Skämt åsido, så hemskt tråkigt för dig. Skönt ändå att du inte behövde sälja bort gammskotern för att finansiera nyköpet, klen tröst kanske men det kunde varit ändå värre. Men det ordnar sig alltid på nåt vänster ska du se.
Ja absolut kunde det ha varit mkt värre, jag har ju faktiskt nytron kvar iaf :) och mina två andra skotrar oxå.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Ja absolut kunde det ha varit mkt värre, jag har ju faktiskt nytron kvar iaf :) och mina två andra skotrar oxå.
Jaja, du har haft lite otur kan man säga. Du blev minst sagt drabbad av faktorer som varken du eller återförsäljaren hade räknat med. Dock har handlaren skött sig juridiskt oantastligt. Dessutom så har ju Yngvessons Arctic Cats europalager så det vore ju trist att höra att dom inte skötte sig.

Försök att se det positiva. Nu kan du ju köpa något annat, kanske en skoter, som du aldrig annars hade tänkt dig men som du kanske blir minst lika nöjd med. Eller köp lite guld (själv föredrar jag silver) och se på när du kan köpa en och en halv skoter nästa år.
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Jag har mejlat några av de högst uppsatta i Arctic cat's ledning i USA angående det som hänt med min skoter. Får se om det gör ngn skillnad:unsure: Och jag som skulle ha skrivit en långtest artikel för en av europas ledande skotertidningar.

Arjeplogarn;
Jasså är det läge att köpa guld? Ja jag har ju en slant "över" nu, är det bara att slå till?
 

A_Lindahl

Välkänd medlem
7 jan 2008
330
0
16
Torpshammar
Nu har jag inte riktigt hängt med på de sista inläggen, men tror kjellberg's i Bräcke har en kvar, dock vit..

iofs en bra bit ifrån dig, men värt ett samtal.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Jag har mejlat några av de högst uppsatta i Arctic cat's ledning i USA angående det som hänt med min skoter. Får se om det gör ngn skillnad:unsure: Och jag som skulle ha skrivit en långtest artikel för en av europas ledande skotertidningar.

Arjeplogarn;
Jasså är det läge att köpa guld? Ja jag har ju en slant "över" nu, är det bara att slå till?
Prisstegringen på guld har avstannat, det är sant. Så några större vinster är väl inte att räkna med. Volatiliteten på guld är väl som vissa valutor.
För att sammanfatta så är chansen att dina pengar ska öka tillräckligt hög och risken med att priserna skulle dyka tillräckligt låg att jag skulle sätta pengar på det. Vilket jag har.
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Nu har jag inte riktigt hängt med på de sista inläggen, men tror kjellberg's i Bräcke har en kvar, dock vit..

iofs en bra bit ifrån dig, men värt ett samtal.
Tack. Ja jag vet om ett par vita men är ju en svart jag helst vill ha och så vill jag att handlaren (egentligen borde KGK stå för det) ska stå för mellanskillnaden som jag enligt lag har rätt till. Jag beställde ju min i god tid (20/3) för att få ett bra pris + vara säker på att få en skoter.
 

zerozam

Välkänd medlem
18 dec 2011
188
0
6
Prisstegringen på guld har avstannat, det är sant. Så några större vinster är väl inte att räkna med. Volatiliteten på guld är väl som vissa valutor.
För att sammanfatta så är chansen att dina pengar ska öka tillräckligt hög och risken med att priserna skulle dyka tillräckligt låg att jag skulle sätta pengar på det. Vilket jag har.
Visst talar du fysiskt guld? Isåfall håller jag med - har själv köpt guldtackor. Bra hedge mot allehanda finanskollapser. Kyle Bass, legendarisk investerare på Hayman, har sagt att den säkraste investeringen just nu är "Guns, Gold and Tins". Tolka det hur ni vill..
 

zerozam

Välkänd medlem
18 dec 2011
188
0
6
Tack. Ja jag vet om ett par vita men är ju en svart jag helst vill ha och så vill jag att handlaren (egentligen borde KGK stå för det) ska stå för mellanskillnaden som jag enligt lag har rätt till. Jag beställde ju min i god tid (20/3) för att få ett bra pris + vara säker på att få en skoter.
Hörde om dina missöden - trist som fan. Min maskin står nu äntligen på Navis i Luleå efter en evighet av förseningar. Den hade samma problem med backen - hur löste ni det med din maskin innan den brann? Finns det ngn bulletin/fix på back-problemet?

Edit: Läste din post på sidan 3 i tråden - brickorna som monterades löste det problemet? Fick ni växlingen att fungera?
 
Last edited:

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Visst talar du fysiskt guld? Isåfall håller jag med - har själv köpt guldtackor. Bra hedge mot allehanda finanskollapser. Kyle Bass, legendarisk investerare på Hayman, har sagt att den säkraste investeringen just nu är "Guns, Gold and Tins". Tolka det hur ni vill..
Ja, jag talar om fysiskt guld.
Olika former av värdepapper knutna till guld kan aldrig garanteras till 100% vid jordens undergång.
Men det är synd att begränsa sig och ofta klokt att sprida risker så de få gånger ekonomi är ett samtalsämne brukar jag också nämna silver.
 

zerozam

Välkänd medlem
18 dec 2011
188
0
6
Ja, jag talar om fysiskt guld.
Olika former av värdepapper knutna till guld kan aldrig garanteras till 100% vid jordens undergång.
Men det är synd att begränsa sig och ofta klokt att sprida risker så de få gånger ekonomi är ett samtalsämne brukar jag också nämna silver.
Sant! Har inte så bra koll på Silver men guld känns ovanligt billigt just nu. Senaste tidens press på guld beror på likviditetsproblem samt att dollarn stärkts. Kolla comex futures - februari och april stiger. Bull-varning, dessutom kommer oundvikligen QE3 komma som ett brev på posten inom kort. Ben B är tvungen att trycka sig ur krisen.
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Här kommer ett gäng bilder på min M1100T efter att den har blivit tvättade och alla brända kablar är bort plockade.

Här ser man bränslefilterhållaren om bara den som monterat filtret kunde satt det i hållaren istället för brevid så hade jag haft en skoter i vinter:mmph:












 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Hmmm... Ser ju inte alltför illa ut, eller? Nog borde det gå att få den i drift igen? Eller vägrar KGK? Eller är det din ÅF som inte vill göra maskin av den igen?
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Ja den där behöver bara nytt kablage och ny huv sen går den nog fint igen :) visst den blir inte riktigt som ny men den kommer nog att säljas igen det tror jag helt klart. tycker att jag kunde få tillbaka den och lite pengar för sveda och verk. Hade jag inte släckt skotern hade den definitivt bara blivit skrot så jag tycker att KGK borde inse att jag sparat dem åtskilliga tiotusentals kronor och att de då skulle vara tacksamma och verkligen hjälpa mig att fixa det här snyggt! Men jag har inte ens fått ett tack för att jag "räddade" skotern. Illa skött tycker då jag iaf att det är. Men jag äv väl partisk eller vad vet jag :S
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Iallafall så är du för snäll... Jag hade vänt upp och ner på hela ÅF samt KGK och skakat tills det ramlade ut en ny maskin. Svart eller vit.

Edit: Om den brunnit upp helt hade nog kgk inte brytt sig. Handhavandefel, alla bevis uppbrunna. Du hade fått typ 135tkr av ditt försäkringsbolag. KGK hade vänt sig och somnat om...
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Iallafall så är du för snäll... Jag hade vänt upp och ner på hela ÅF samt KGK och skakat tills det ramlade ut en ny maskin. Svart eller vit.

Edit: Om den brunnit upp helt hade nog kgk inte brytt sig. Handhavandefel, alla bevis uppbrunna. Du hade fått typ 135tkr av ditt försäkringsbolag. KGK hade vänt sig och somnat om...
Ja jag får väl ta i lite hårdare när jag skakar:whistle:

Jag har skickat skadeståndskrav på alla mina utlägg till handlaren inkl ränta på mina pengar som de har haft i ca 8 månader allt enligt min lagliga rätt. får se om jag får några pengar i utsatt tid.
 

Maverickhx40

Välkänd medlem
14 dec 2009
226
2
18
Skellefteå
Ja jag får väl ta i lite hårdare när jag skakar:whistle:

Jag har skickat skadeståndskrav på alla mina utlägg till handlaren inkl ränta på mina pengar som de har haft i ca 8 månader allt enligt min lagliga rätt. får se om jag får några pengar i utsatt tid.
Måste säga som alla andra, sjuk otur du haft!

Men jag reagerade på en sak, betalade du maskinen så ångt innan leverans?