Polaris 2013

Kim.J

Välkänd medlem
27 nov 2011
523
0
16
Funäsdalen
En till liten fundering angående Switchback Assault. Okopplad boggie, vad menas med det förutom vad som står i brochyrerna? Är den lättare att få upp på rullen än RMK'arna ?
Med okopplad boggie menas att den bakre och främre svingarmen jobbar helt självständigt från varandra. Nackdelen med detta är att du tappar tryck mot marken i vissa lägen tex på en väldigt guppig led. Fördelen är väl att du i lössnön hela tiden kan hålla skidorna uppepå snön.

Och ang om Switchbacken går på rullen så är väl svaret: ja, ibland för mycket.. Men jag kan väl inte direkt påstå att nåfon av RMK modellerna är kända för att hänga med skidorna i marken heller.
 

fadern111

Välkänd medlem
12 mar 2012
204
0
16
Luleå
Med okopplad boggie menas att den bakre och främre svingarmen jobbar helt självständigt från varandra. Nackdelen med detta är att du tappar tryck mot marken i vissa lägen tex på en väldigt guppig led. Fördelen är väl att du i lössnön hela tiden kan hålla skidorna uppepå snön.

Och ang om Switchbacken går på rullen så är väl svaret: ja, ibland för mycket.. Men jag kan väl inte direkt påstå att nåfon av RMK modellerna är kända för att hänga med skidorna i marken heller.
Tack.
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
Visst är det lite kortare framdämpare på -13 mot tidigare år ?
Har läst om det nån stans men hittar inte det igen. Nån som sitter på svaret vilken längd -13 har på framdämparna ??
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
Visst är det lite kortare framdämpare på -13 mot tidigare år ?
Har läst om det nån stans men hittar inte det igen. Nån som sitter på svaret vilken längd -13 har på framdämparna ??
Svarar på min egen fråga.
-12 17.50"
-13 16.63" så ca 20mm kortare på -13
 

kotte_parva

Välkänd medlem
15 feb 2008
652
0
16
Haparanda
Ni som sett 2013 nyligen , hade dom bytt ut bakbågefästena till dessa jämfört mot tidigare version?
Hörde nämligen att dom ev bytts ut .
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.130
958
113
Stora Blåsjön
Vad jag minns från 2013 maskinerna så var bakbågen identisk med 11/12?
Kollade även artikelnummret på 2013 bågen/fästena och det är samma nummer som 11/12, det var switchback assaulten jag kollade på. Pro rmk finns inte än, men är det inte bytt på switchbacken så är det inte bytt på pro rmk...
 

psike

Välkänd medlem
20 sept 2009
1.456
2
38
Skellefteå
Vars hittar jag billigast ett par SLP PP-fästen som passar Poo:n?

Får vara utomlands - finns gott om tid ju.
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Hm, har använt mina pp skidor på både ac, polaris och BRP maskiner med BRP fästena, till ac får man slipa ner insidan lite (har bredare spindel) och till poo tror jag det räcker att smärjla ner bulten lite, inget svårt direkt, typ 10min jobb så timpenningen blir helt ok..;)
 

fadern111

Välkänd medlem
12 mar 2012
204
0
16
Luleå
Har varit och beställt en Switchback Assault idag. Fick en riktigt bra prutat pris tillsammans med snowcheck.
=D
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Är pågång att beställa en jag också, vad fick du för pris mer exakt? Böt du in något?
 
Last edited: