Går det att få en bättre bild (ljusare) där man ser hur du har slipat ner godset på spindeln där den tog i a-armen? Håller själv på att fixar lite med min HCR och är inne på att börja borra o slipa i mina spindlar i förhoppning på bättre styrutslag.
Har även jag köpt ett 38" framvangskitt till min. Men jag tänker då göra om mina dämpare så det blir riktigt på en gång, vågar inte chansa. Varför vill du få din högre, är det för att få den lättare att lägga omkull eller för bättre lössnö egenskaper?
Jag har precis monterat bort original styrstången samt teleskop styrhöjaren och hoppas att jag får hem min nya styrstång nu i början på veckan. Så jag hoppas det kommer kännas bättre med en standard styrstång och styrhöjare.
Sen funderar jag på att prova nå andra skidor. Körde C&A Pro´s XT i vintras och visst funkar dom bra men skulle ändå vilja prova ett par SLP PP alt. C&A Pro´s XTX.
Ska försöka svara på alla dina frågor. Ska försöka fixa en bättre bild på hur jag har slipat i spindeln men är inte riktigt klar med det ännu.
Ang smalare framvagn, på HCRen är det 42" framvagn, och om du behåller dina std dämpare när du monterar 38" framvagnen med medföljande insats idämparen så blir det samma längd som en std 40" dämpare på 38" framvagn. Men det går kanske korta evol dämparna nog mycket?
Varför jag inte tänkte korta dämparen är pågrund utav att jag sänker ner boggien 15 mm, men det lutar åt att jag kortar den ändå för att få alla vinklar iframvagnen bra.
Du får gärna säga hur den blir med std styrstång då jag har funderingar på att montera den för att slippa glappet, är det arctic std eller Zbros?
Sen om du har c&a xt skidor och hellre vill ha xtx så är det bara att hyvla ner kölen,det är den enda skillnaden mellan dom.