Projekt ProClimb 2012,5

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Priset var ju lockande. Synd bara att man är för feg för att våga pröva
Massor bra pris, silber har funkar väldigt bra på polaris senaste säsongen. Jag ställer upp som testpilot om någon sponsrar :)

Och här kommer en uppdatering

Måttar för bulthål i förstärkningen

Ena sidan klar

Och andra, skall lös och limmas så fort jag får tag i nå vettigt lim.

Och på denna bild ser ni vart jag monterat nödstoppen.

Grönt är skönt: 45 cm c-c mått utan distanserna i dämparna

ward

Välkänd medlem
20 feb 2012
538
1
18
Piteå
Jag är sjukt sugen på turbo också, fast blir att köra denna vinter utan iaf :)
Hade jag haft 25k över så hade jag sponsrat dig med en turbo :)

BTW, blev ju sjukt bra hänna :)

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Lunchuppdatering:

Lyckades pricka in en lunch hemma samtidigt som brevbäraren kom med ett paket

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Lite ont om kommentarer här.

Men har en fundering kring bockning av alurör, räcker det att fylla med sand och bocka mot ett runt mothåll för att slippa att det blir veck eller platt?

zalsson

Välkänd medlem
9 mar 2006
1.400
1
38
Gällivare
Lite ont om kommentarer här.

Men har en fundering kring bockning av alurör, räcker det att fylla med sand och bocka mot ett runt mothåll för att slippa att det blir veck eller platt?
Jo brukar fungera rätt bra. Kan fylla först med sand sen vattna den så det packas

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Rbanan hur gjorde du med kablarna till dödaren och rer:en?
Det slutade med att jag klippte och lödde ihop kablarna med krympslang över då jag inte hittade rätt kontakter. Glömde ta en bild på hela installationen när jag var till garaget ikväll.

Men nu står hon på egna ben och är iprincip klar förutom ny frontbumper som skall tillverkas.

Här kommer en bild på en grovklippt plåt där switcharna till hand och tumvärmarna

Glömde ta bild på resterande grejor. Får återkomma senare, hade svåra problem att hålla mig från att fara och provgasa. Kanske var tur att jag glömde nyckeln till mattlåset hemma :)

ward

Välkänd medlem
20 feb 2012
538
1
18
Piteå
Okey angående rer:en hur kopplade du där för på KTM dödaren är det ju en rak koppling och en som är tänkt att skruvas i chassiet, klippte du av dom och lödde ihop dom bara? isf vilken kabel skall vars? och samma med dödaren :)

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Okey angående rer:en hur kopplade du där för på KTM dödaren är det ju en rak koppling och en som är tänkt att skruvas i chassiet, klippte du av dom och lödde ihop dom bara? isf vilken kabel skall vars? och samma med dödaren :)
bara klippa kablarna och löda ihop:

hur du skall koppla hittar du på kretsschemat som finns i servicemanualen som du kan hämta från min dropbox här: https://www.dropbox.com/s/btrjyboxdew2tkp/2012 cat race manual.pdf

ward

Välkänd medlem
20 feb 2012
538
1
18
Piteå
Tackar Tackar :)

Btw hur blev du av med glappet mellan gasen och gasblocket? för visst var det glappet du menade med att wiren är lite för lång?

behövde inte sträcka wiren nå jag :)

Last edited:

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Tackar Tackar :)

Btw hur blev du av med glappet mellan gasen och gasblocket? för visst var det glappet du menade med att wiren är lite för lång?

behövde inte sträcka wiren nå jag :)
Och du är helt hundra på att spjällen öppnar helt? för jag fick sträcka enl del för att dom skulle öppna fullt och få normalt slack på wiren.

Jag antar att det sitter samma klump på 13 som på 12 så för att på en bra passform så borrar du upp hålet där pinnen går igenom så du får in "bussningen" som pinnen sitter i orgblocket så blir det tajt och fint.

ward

Välkänd medlem
20 feb 2012
538
1
18
Piteå
Och du är helt hundra på att spjällen öppnar helt? för jag fick sträcka enl del för att dom skulle öppna fullt och få normalt slack på wiren.

Jag antar att det sitter samma klump på 13 som på 12 så för att på en bra passform så borrar du upp hålet där pinnen går igenom så du får in "bussningen" som pinnen sitter i orgblocket så blir det tajt och fint.
Yes dom öppnar helt :)

Okey nae tänkte mer på det här glappet

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Sträck bara wiren för att få bort det där glappet, kom dock ihåg att ett viss glapp skall det vara, nån mm eller så.

AlexA

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.356
0
16
kom ihåg att trottlarna aldrig ska MAX när man håller full gas!
när man håller fullt, ska man just just lite kunna trycka upp trottlarna för hand, annars blir wiren/höljet lätt förstörd om trottlarna bottnar och wiren nöter tungt mot höljet

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
kom ihåg att trottlarna aldrig ska MAX när man håller full gas!
när man håller fullt, ska man just just lite kunna trycka upp trottlarna för hand, annars blir wiren/höljet lätt förstörd om trottlarna bottnar och wiren nöter tungt mot höljet
Precis, jag kan precis trycka wiren för hand när jag har skeden stumt mot styret. Annars så sliter man av vajern till slut.

ward

Välkänd medlem
20 feb 2012
538
1
18
Piteå
Precis, jag kan precis trycka wiren för hand när jag har skeden stumt mot styret. Annars så sliter man av vajern till slut.
Alltså he är ju det att jag kan bara skruva ner den nedre muttern kanske 5mm om ens det....

BTW har du skeden moterad i yttre eller i det inre hålet ?

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Ja bara det funkar för dig, spelet ser väl större ut på bilden än vad det är egentligen. Yttersta hålet skall det vara.

Angående min maskin så står det still för tillfället då jag är iprincip klart, montera nödstoppslina samt knapparna till värmarna är ju kanske inte det roligaste att se och montera ca skidorna är ju inget speciellt.

Dock så skall det tillverkas en frontbumper som ska tåla någon fjällbjörk samt inte se förjävlig ut. Men det kommer...

Nu inväntar vi snön bara :)

Rbanan

Välkänd medlem
15 jan 2010
1.710
4
38
Luleå
Hämtat hem skidorna idag, tyvärr ingen bild men det är vanliga svart ca PRO xt skidor. Ingen frontbumper klar heller.

Så varför jag uppdaterar vette fan?