Boost III:håller helt med dig...och att tänka på när det gäller polaris, så drar dom(flesta) sjukt lite olja, ca.1-1,5%, som dom flesta vet(som är insatta i hur en 2-T motor fungerar)så är det ju inte bra i längden...varken för lager&kolvar, men för miljön är det bättre iallaf.....Jag köper inte att det ska gå köra mindre olje inblandning som redan ligger lågt på dagens skotrar. För det första kommer ramlagren skära med mindre än 2%.
prormk163Boost III:håller helt med dig...och att tänka på när det gäller polaris, så drar dom(flesta) sjukt lite olja, ca.1-1,5%, som dom flesta vet(som är insatta i hur en 2-T motor fungerar)så är det ju inte bra i längden...varken för lager&kolvar, men för miljön är det bättre iallaf.....
Boost, du vet precise som jag, att Triboron är ingen olja. Triboron har lite olja som bärvätska, men det mesta är en borlösning.Jag köper inte att det ska gå köra mindre olje inblandning som redan ligger lågt på dagens skotrar. För det första kommer ramlagren skära med mindre än 2%. Varför de inte skär med mozzikolv och nästan ingen olja alls är för de första att den går kallare så dim inte uppnår samma som tillverkaren räknat med och att triboron består av bor som är halt. Ringarna däremot får lika hårt tryck mot cylinder och forfarande samma kolvhastighet men tack vare borpulvret så skär de inte i första taget. Kolvarna däremot kan spricka lättare och även cylindrar kan spricka när kolvar är för liten i dim.
Utan triboron olja kan man med andra ord inte gå ner i % på oljan om så kolven hade minusgrader. Det är inge smart av mozzi att blanda in triboron i alla tester för då vet man inte vad som ger vad.
Så du menar att vi ska tro på att effekten ökar med 30% pga ett kolvbyte ?Hej Boost III,
kanske kan du ändra dina synpunkter angående Mozzi-Piston?
Mozzi-Kolben - Statement of the Polytecnical University of Poznan, Poland
SUMMARY nr. 59-139/11JG
z dnia09.06-19.09.2011r.
A vehicle equipped with a modified piston has a lower fuel consumption. Also, the larger the ratio
of lubricating oil into gasoline, the fuel consumption is lower. On the basis of the data can be
concluded, that modernization has improved the overall efficiency piston engine.
In the case of 1:100 mixture taking into account the generated power consumption waveforms
stood at a low level equal to CB Ge = 3.45 [ dm3/100km ], thus produced mechanical work
required to provide the least amount of energy. The use of the fuel in the proportion assured
adequate lubrication as there was no increase friction losses. When using a 1:200 mixture
obtained the lowest waveforms consumption equal to CB Ge = 3.37 [ dm3/100km ].
The highest power equal to Ne = 2.28 [kW ] obtained a scooter with a motor piston modified fueled
with oil content compared to gasoline 1:100.
>> It ́s power is about 30% higher compared to the standard engine.
>> Environmental indicators have been dramatically improved, there has been a reduction in the
maximum average emissions of CO2 by 10% THC by 22%, CO by 27% and increase NOx by
21 % compared to a standard internal combustion engine.
>> The increase in NOx emissions demonstrates obtaining the highest thermal efficiency which is
very beneficial in terms of reducing mileage fuel consumption and reduce CO2 emissions.
>> That is, the combustion process in the cylinder proceeded in the most efficient manner.
The technology used by the company Almot with Mozzi Piston with alloy inserts in the piston crown
is an innovative product and process scale at
least and has not previously been used in the
application of combustion engines