Ski-doo 2015

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Snackade med min handlare häromdagen och de hade ännu inte fått exakt datum än på alla modeller. Han sa dock att det verkar som att alla modeller kommer komma "mycket tidigare" jämfört med tidigare år.

Man kan ju alltid hoppas. Vill ha min T3 så jag kan börja modda och torrköra i garaget lite. :)
 

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Tjena Leafo . Måste få se din maskin när du kommer upp :) Jag bor själv i messlingen. Min granne skulle nog byta till en 163"
Jaså? Ja, då får vi ju sammanstråla i vinter! Håller på för fullt och grejar med wrap och tillbehör så att jag ska ha allt klart till den kommer. Blir mitt första år på 163", egentligen nöjd med 154" men var ju inget nytt på den längden från Ski-Doo i år tyvärr. Får testa 163" en säsong och se vad det blir nästa år :)
 

Asperi

Välkänd medlem
28 okt 2009
142
0
6
Boden
Moddade min gamla så mycket så på t3:an skall jag bara montera grip n rip förstärkningarna och ett bukskydd sedan skall jag köra som f-n...
 

skoter_tokan

Välkänd medlem
31 okt 2007
270
0
16
Norrtälje/Messlingen
Jaså? Ja, då får vi ju sammanstråla i vinter! Håller på för fullt och grejar med wrap och tillbehör så att jag ska ha allt klart till den kommer. Blir mitt första år på 163", egentligen nöjd med 154" men var ju inget nytt på den längden från Ski-Doo i år tyvärr. Får testa 163" en säsong och se vad det blir nästa år :)
Jag bor på mårdstigen. Jag ska lämna min till mulle på mperformance för att uppdatera databoxen :) och äventuellt varjatorkit :) du vet inte av en dubbeldyna på en formula plus 1992 ?
 

Leafo

Välkänd medlem
7 dec 2012
982
1
16
Strängnäs, Messlingen
Ni som har ägt summit förut. Var hittar man den bästa försäkringen?
Har kört Svedea i två år (en Summit och en Freeride) och har funkat prima. Ok premie, ok självrisk och har inte varit något strul alls vid ärenden utan funkat hur smidigt som helst.

Jag vill ha så låg självrisk som möjligt då det med min körstil (och kanske bristande kompetens ;) ) inte är en fråga "om" det kommer hända något utan snarare "när" eller t.om. "hur ofta".... :D
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Svedea. 5-årig motorförsäkring som faktiskt funkar... Fick mycket bra hjälp då min 1200 kastade in handduken. Se bara till att ha alla stämplar i boken.
 

Matte89

Välkänd medlem
9 mar 2010
329
1
18
Älvsbyn
Svedea. 5-årig motorförsäkring som faktiskt funkar... Fick mycket bra hjälp då min 1200 kastade in handduken. Se bara till att ha alla stämplar i boken.
Kan bara teckna trafikförsäkrings på svedeas hemsida, är det för att man är för ung eller är ja bara sämst på leta?
 

camata

Välkänd medlem
25 okt 2005
3.870
9
38
Kan bara teckna trafikförsäkrings på svedeas hemsida, är det för att man är för ung eller är ja bara sämst på leta?
Minst 30 år för att få mer än trafikförsäkring på maskiner med mer än 15 hk.
Trafiken är fö lika dyr där som vad jag betalar helförsäkrat på TH.
 

Matte89

Välkänd medlem
9 mar 2010
329
1
18
Älvsbyn
Kollade på LF, 8600kr/år med 5000kr i självrisk vid vagnskada.. Har varit alldeles för bortskämd med Sparbankens försäkring tidigare märker ja
 

snesudden

Medlem
28 mar 2014
18
0
1
Norrfjärden
Kollade på LF, 8600kr/år med 5000kr i självrisk vid vagnskada.. Har varit alldeles för bortskämd med Sparbankens försäkring tidigare märker ja
Kan tipsa om Gjensidige. Kollade med dom och dom ligger klart bäst till. När du räknar på deras hemsida så får du bara pris på årsförsäkring men ring till dom så kan du även få offert på av-påställningsbar försäkring.