Återförsäljaren sa dom siste oppdateringene va gjort innan leverans men den har bluddrad til och från under hela innkörningsperioden.För min del har alltid summit/freeride haft för låg viktning i primären och övervarvat på cl3. Min -13 jag hade och även freeride -11 övervarvade på cl1 t.o.m. med original variatorbestyckning. 2st polare som kör cl2 på sina summit -15 och funkar.
"Polartech" Har du gjort programuppdateringen: 415 130 004
kan också orsaka misständningar å blödder annars!
Budgetlösning för att hamna på cl3 är justerbara viktpinnar iafa.
Tycker dock original variatorbestyckningen suger nå fruktansvärt.
Hitta åf vad problemet var på cyl./kolv? Fabrikations fel? Nått med bränsle/olja?Nya kolvar och cylindrar på min -15 FR 154" innan 50 mil... Och nu for en rem efter 65 mil...
Bara Rem Problem! :eviltongue:
Annars bästa skotern man ägt men att det ska vara så dålig kvalite på vissa saker.. Remmen for i 120 på öppen mark d.vs inte pumpa puder och pressa skotern.
Hitta åf vad problemet var på cyl./kolv? Fabrikations fel? Nått med bränsle/olja?
Ligger du och pressar toppfart så kommer du få byta många remmar. Lågt drevad så variatorerna växlar ut sen går det några sekunder innan remmen sprängsNya kolvar och cylindrar på min -15 FR 154" innan 50 mil... Och nu for en rem efter 65 mil...
Bara Rem Problem! :eviltongue:
Annars bästa skotern man ägt men att det ska vara så dålig kvalite på vissa saker.. Remmen for i 120 på öppen mark d.vs inte pumpa puder och pressa skotern.
Slim tunnelbag är riktigt nice om du vill slippa ryggsäcken. Ryms en himla massa skräp i denNågon som har lagt några roliga tillbehör på era maskiner?
Funderar nästan på en LinQ bränsledunk.
http://www.blocket.se/jamtland/LinQ_Bransledunk_50440629.htm?ca=1_8&w=3
men är det verkligen bara borra hål i tunnen med en 8mm borr och skruva fast dem med skruvarna på bilden?
Skotern ser ju lite roligare ut med en dunk.
Vad har du för drevning?Haha Ja det är det Jag också känner att det är ju väldigt onödigt och kommer ju säkert ändå aldrig ha bensin i den. Haha men ser ganska bra ut fast man får ju se...
Ja remmen small i 110 ca, men nu har den nya hållt i 10-20mil , Putsade variatorn efter remhaveriet då den blev svart som natten...
Blev en original 391 rem. 2500..... nånå..
När köpte du skotern? Denna uppdatering kom ut i Usa/Canada i mitten på december och i Sverige typ i mitten på januari.Återförsäljaren sa dom siste oppdateringene va gjort innan leverans men den har bluddrad til och från under hela innkörningsperioden.
Och detta utan att göra nått i variatorerna? Funkar för remslitage men maskinen kommer inte gå fullt ut.154an ska man dreva ner 2 kugg, t.o.m 4 för att remproblemen ska försvinna.
Jadu Kerstin. Det här med variatorer och körstil är faktiskt helt omöjligt att utröna.Och detta utan att göra nått i variatorerna? Funkar för remslitage men maskinen kommer inte gå fullt ut.
Denna lösning körde dom även på 2011 freeride och visst då klättrar remmen högre upp i primären och får större greppyta men maskinen går ju sämre.
Drevar man om lär man även göra om variatorbestyckning!