Statorn verkar funka till 95% chans och elsystemet har du koll på och då återstår bara den kombinerade cdi/tändspolen. Den kan du inte mäta upp de är en komponent man måste byta om statorn verkar ok.Men om jag förstått det rätt så ligger problemet i antingen starton eller cdi? Cdi har inbyggd tändspole? Och spolen går inte att testa eftersom den är inbyggd
Jo just är magneterna i svänghjulet starka och är alla magneterna lika starka? Hur starka är svårt att förklara men rätt bra sug ska de va om du duttar med en skruvmejsel på dem, de går ev lyfta svänghjulet med en medelstor skruvmejsel (tror jag)
Länken visar cdi/tändspolar från skoterdelen och gosnow jag tror de är rätt cdi? Den från Gosnow är av märket RMStators så den är garanterat bra och billigast.
Cdi box Tändspole Polaris
CDI Box med inbyggd tändspole PolarisÅrsmodell Indy 400, XC 1990-1991 Indy 440, LC, SKS, SP, XCR 1992-1998 Indy 440 XCR 1992-1997 Indy 500 Classic Touri
www.skoterdelen.com
Last edited: