Åkersjön:
ca 35-40 cm
Skotersäsongen har startat
Onsd 5/11 har pistmaskinen börjat att arbeta på vissa sträckor i byn.
Fjället erbjuder bra skoteråkning.
Nu håller ju snön på att smälta bort 4-5 plusgrader
Något jag funderat på är varför det inte är kallare nu vi dopparedagen för då är ju vi som längst bort från solen. Det börjar ju bli kallare i januari-februari. Men det är förstås något med vindarna som styr det.
lite tråkigt med plusgrader och småregn just nu men man får se det från den ljusa sidan, de 40-50cm som är här blir en supergrund för ny färsk kommande pudersnö!
Jag håller med j-son att det är tråkigt med plusgrader. Som tur är så har vi 50-60cm snö och det har inte regnat idag så man får se det från den ljusa sidan
Här är det så mycket snö, att det inte går att preparera spåren annat än med snöslunga för att få bort lite överflöd.
Snöbekymmer ! .
Det blir många mil snöslunga per dag !:hmmmm:
Nä skämt åsido. Det är 2 hänsynsfulla motorcykelåkare som fixar sig ett eget träningsspår för enduroåkning, för att inte bli ovän med snöskoteråkarna.
:hahaha:
Här i Pajala har det snöat konstant i torsdags. Men nu är det typ 1 plusgrad, så snön sätter sig ordentligt! Snart börjar skotersäsongen ordentligt
Runt 45-50 cm snö.
Runt nollsträcker i Östersund nu. Körde en sväng idag vid Gräfsåsen, var mer snö än vad jag trodde. Runt 3-4dm även fast det regnat i veckan. Väntar på mer snö nu
Har kollat både smhi och ljungdalens egna hemsida med webb kamera men har inte riktigt fått någon uppfattning om hur mycket snö det är i Ljungdalen/Skärkdalen/Flatruet-området. Har stuga där och funderar på att åka dit nått strax efter jul