Jaha då var en kväll avslutad så jag tänkte visa lite vad som hänt...
Vi har jobbat mycket på min framvagn så här följer lite bilder på förloppet:
Brusig bild men har bestämmer asker vart infästningarna för dämparna ska svetsas fast...
Ett stycke lackad a-arm, som ni redan sett är jag inne i en väldigt svart period så jag kör svarta armar i kontrast till askers röda. Såhär i efterhand kan jag konstatera att båda färgerna blir hur j*vla bra som helst på a-armarna. Men jag vill inte se nå kommentarer på hur de röda ser bättre ut, möjligen tvärtom
Båda nedre fastmonterade...
Brusig på när även spindel och övre a-armen är monterad.
Askers snitsigt tillverkade verktyg, eller ja stång för att ställa in camber vinkeln.
Kunde även återmontera sekundäraxeln och drivaxel och således även kedjehuset, kommer testa 440 drevningen till att börja med...
Och iom att jag monterade drivaxeln innebär alltså att mattan är på plats tillsammans med en rengjord och smörjd boggie, så:
+
+
=
Ja, det känns rätt gött att det börjar likna nått igen :beer:
Gillar själv hur båda framvagnarna blev så bra båda två med sina resp färger, politiskt och bra men faktiskt, jag älskar svart & rött som färgkobo sedan innan så det är riktigt kul att se hur olika båda blev men riktigt bra oavsett. Och ja bilden gör det ju inte riktigt rättvisa eftersom färgerna inte blir riktigt återgiven och bilden är rätt brusig...
Det som inte bilderna visar är även allt småpill som främst asker har fått hålla på med för att tillverka små skräddarsydda bussningar, distanser osv till framvagnen för att få alla mått och vinklar att stämma.
Men vad tycker ni?
Vill höra lite peppande nu