A Bigblockstory; IQR 1200 & IQR 800

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Nu är ni väll ganska OT eller ? ;)

Efter lite stirrande på bilden så ser det bättre ut med skidorna som ni har dom nu ;) Men asker skulle ta och lacka om spindlarna röda ;)

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.166
1.000
113
Stora Blåsjön
Dom kommer att förbli svarta, inget som slår den svart-eloxerade ytan på aluminium. Men det är möjligt att efter vintern är dom troligen inte lika fina så då kanske jag ska fundera om dom ska lackas och vilken färg, men inte nu. A-armarna lär nog heller inte vara fina heller... jag har en förmåga att plocka för många träd.

Sen ang träff i blåsjön så skulle det va kul. I vintras var vi upp ungefär varannan helg, om det inte var riktigt dåligt väder. Så det ska försöka bli fler gånger i vinter :)

Fland

Välkänd medlem
4 sept 2008
504
1
16
Sveg
Tycker Asker's är ser bäst ut som det är!
Möjligen att Bamsegrill målar sina spindlar röda? ;)

Jädrans snygga byggen!!

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
När kommer ditt bygge upp? ;)
ja just nu så bor jag 45 mil ifrån skotern så de är svårt att få den färdig, men det är bara en kylare och matta som fattas sen några timmars skruvning, men de är ju tjejen som ska ha den så de va väll inte så noga :)

ska justera in assaulten iallafall.

då kommer vi ett gäng från klimpfjäll till blåsjön i vinter, så får vi filma lite svensk puder också.

B

Buktholmen

En Helmörk/svart lång IQ = Dräggel!

Tycker helt klart att du är inne på rätt spår!
Håller me dig Robin, riktigt läckert!
Nu går jag emot de flesta och säger att Bamsegrills är snyggast, va en riktigt läcker färg!

Tummen upp till båda två, grymma skotrar i slutändan! :)

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
Östersund / Stora Blåsjön
Hallå hallå, tänkte köra ett litet gissningsspel "live" så att säga då både jag och Hansa hade möjlighet att köra heldag idag. Så vad tror att detta är/blir för saker som vi pillar på just nu? :)

Förstapriset blir den traditionella äran ;)

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
fotholkar eller hasplåt :)
Just ja fan dom där ***** fotholkarna, blev man ju påmind om att dom oxå måste fixas :p Och ingen hasplåt heller tyvärr, det är förövrigt två olika saker, den sista skapelsen är ett verktyg som Asker gjort för att fixa något som har med motorn att göra. Småsvårt att gissa ja men vafan :)

En bild på det jag pillar på, är dessvärre ingen master fabricator men det blir nog sjysst i slutändan :rolleyes:

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.166
1.000
113
Stora Blåsjön
Det där konstiga grejen var ett verktyg för att hålla en cylinder i svarven.

Har slutfört det sista jobbet på cylindrarna idag, alltså dom skulle svarvas ner 1.5mm på ovansidan, sedan ska det i ett 1.5mm shims vid cylinderfoten. Detta för att få samma porttider som VES motorn. Sen som bonus så tog jag bort dom där ***** öronen på cylindrarna som bara är fula och inte gör någon som helst nytta, och lite lättare blir den ju också :) ,synd dock att polaris texten satt nedanför avgasporten för det hade inte gjort något om den försvann! :eviltongue:

Bilder då:

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.166
1.000
113
Stora Blåsjön
luftburk då :)
Även det en bra gissning då det ligger rätt nära att ta tag i, men inte än alltså :)

Känner ett visst agg här...? :laugh: :hmmmm:
Haha ja det är rätt roligt att Asker egentligen är Skidoo fanatiker men kombinationen IQR chassi och Polaris WC motor var en för grym kombo så han kunde inte låta bli att byta märke :p

Lägger upp en till bild då, på en färdig produkt dessutom så vad tror du att det är Mats (det är ju vara du som deltar i tävlingen :p)? Eller ja Polaris_Snow hade ju en skön gissning på Askers projekt iofs :)

Edit: Damn it glömde att jag var inloggad på Askers konto :hmmmm:

Bamsegrill

Välkänd medlem
24 okt 2007
2.374
1
38
En Helmörk/svart lång IQ = Dräggel!

Tycker helt klart att du är inne på rätt spår!
Håller me dig Robin, riktigt läckert!
Nu går jag emot de flesta och säger att Bamsegrills är snyggast, va en riktigt läcker färg!
Kom på att jag glömde tacka för kommentarerna :)
Rätt roligt att se hur olika folk tycker ändå, skönt att det finns folk som gillar båda varianterna för då vet man ju att båda två har hyfsat rätt iaf :hmmmm:

Dropbrackets...
Detta stämmer helt korrekt :beer:
Vi upptäckte, egentligen redan i vintras att IQR chassit, eller ja egentligen boggien är är alldeles för plan och låg original egentligen för att gå som lössnö maskin så vi höjde helt enkelt upp den...

Kunde inte ta bra profilbild eftersom garaget är lite för litet men ska ta en nästa gång den är utanför garaget så man kan jämföra med original vinkeln...