Prenumeranter?

Är du prenumerant på tidningen Snowmobile?

• Ja, självklart!

Röster: 44 38,6%
  • Nej, av någon anledning är det inte så.

Röster: 70 61,4%

• Totalt antal som röstat
    114
  • Poll closed .

groban

Välkänd medlem
10 jan 2007
3.251
4
38
Skellefteå
jaså, då vet ju jag vad jag ska köpa för att få flickvännen på hugget:evil:

iallafall kommer pikén endast i dragkedja eller kommer ni fixa fram med knappar?
Kör på piké tröja och "kommando"!! Hugger hon inte då får du byta!! (tjej alltså,,inte tröja) :)

Lips

Snowmobile Crew
15 okt 2009
188
1
6
Sundsvall
Riktigt fina! Gott folk nu vet ni vilken klädkod som gäller framöver :becky:

/Malin Wiik "Lips"

vidamic

Välkänd medlem
5 sept 2004
1.098
0
16
En tjockare "afterskoter" tröja skulle jag gärna se i web-shopen. (collegetröja eller med huva)
Loggan är mycket fin, ett moderna intryck får när man ser den.
Stort PLUS till designern.

Bra jobbat med kläderna!

Last edited:

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Jag blev ju prenumerant för ca två veckor sedan:)
Mailade för ca 1 vecka sedan och frågade vad leveranstiden på är pappersupplagan efter att man blivit prenumerant. Bifogade ordernr etc,
Fick svar idag och till min förvåning hade jag blivit nätprenumerant:hmmmm2::stupid:
Har det blivit något fel i beställningsdelen?
För jag har "kvitto" + mailbekräftelse från kundservice på att jag har beställt papperspplagan.

mxz 800

Välkänd medlem
4 dec 2007
490
0
16
Borlänge
Beställde prenumeration på både pappers och nätupplagan igår:rock:

Har köpt alla nummer på macken tidigare:)

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Idag beställde jag pappersupplagan och nätupplagan men när jag skulle betala blev det bara pappersupplagan :S försökte två gånger men med samma resultat hmm konstigt.
Jag har även gett bort en prenumeration tidigare i höst.

E

ejwbegysv

Har kontrollerat webshoppen nu och allt ska fungera vad jag kan se (vi har fått in flera orders på detta).. Jag har dock tagit bort plusset (+) i länken som skickas till Payer, detta kan ev. ställa till problem med vissa webbläsare... Hör av dig om det strular!!

jonke

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.247
5
38
Kramfors
Det verkar svårt att få kontakt med premunationen på mail.skickade ett mail i måndags men ej fått något svar vad gör man?

Är premunant sedan tidigare men hadde en del fråger kring att byta datum för premunationer.

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
Instämmer fullständigt i de punkter nedan jag behållit!

jag är prenumerant, och har lite tankar

vad som behövs:

- tar forumet innan jag glömmer de, vore mkt värt med nån/några av brp/polaris/yamaha personer som gång till gång då och då tittar in och svarar på några frågor? kanske ni kan ordna de? eller någon annan som ibland skriver en bra artikel i forumet som vi användare kan interagera med!!! SR´s forum har några riktigt bra trådar och bra uppbackning och interaktion mellan skribent/läsare som ger braa trådar..

- intressantare repotage, egen mek, projekt, Patriks SMB var ju jävligt kul att följa och mer eller revolutionerande innom svensk media/forum inte många so gjorde sånt då..

- ...Jag tycker snowmobile är lite dålig med att ta upp lite av de ömma punkterna hos skotertillverkarna, försöka gå till botten med alla återkallningar.. jag förstår att de e svårt att bli bjudna på förhandsvisningar och sånt då men de e ju samtidigt ni som promotar dem!! är de kassa så skriv de, nu kommer jag inte ihåg om de var ni eller SR som skrev om arctics fallerande boggie på 90talets touring och de fick ni/dom ta skit för. fast ni/dom hadde rätt..

- ATV delen, jag förstår att ni måste få in finnans, men de finns ATV tidningar om man vill läsa de.. Jag betvivlar att de sidorna är gratis för oss, om jag tvungen att välja mellan gratis atv del eller ingen atv del så hadde jag vare uten, de känns som att de finns risken att de blir bara mer och mer ATV då och så tappar vi vårt inriktade kära skoterfokus.. Instämmer i denna punkt trots att jag är hängiven ATV åkare. Skoter ska vara skoter enbart.

-inga SKOTER nummer på sommaren, de e ju under sommaren man BEHÖVER tidningen!!! på vintern kan man ju ut och köra själv i väntan på bättre tider, vad ska man göra åt saken på sommaren??
Det är ju under lågsäsong som man har sug och även möjlighet att läsa om bra utrustning att spara till/köpa/fundera på osv. Bristen på SOMMARNUMMER är största missen alla svenska skotertidningar gör. Tur man också är SnoWest prenumerant.

Gammal prenumerant både hos er och SR och tycker att ni båda brister i punkterna ovan. Ni har bättre forum generellt, men saknar definitivt tekniskt kunniga och intressanta trådar. De får man läsa på SRs forum med framförallt Affe som lägger ned massor med tid att resonera skoter.

Dessutom är det inget annat än ren SKANDAL att man som tidningsprenumerant ska betala extra för att få tillgång till hemsidans alla delar. Vansinne!!!

Jag gillar snowmobile och vill verkligen kunna läsa t ex långtestbloggarna på hemsidan men kommer konsekvent att vägra att betala ännu en prenumeration för att kunna se denna del. Höj hellre vanliga prenumerationen med 50 kr. Ni vill väl rimligtvis att alla ska prenumerera på båda så se till att vi också gör det... :)

tvärslut här men jag måste kila!
//Jörgen

Mvh Robster

warniee

Välkänd medlem
17 nov 2008
248
0
16
Wenjad
Höjt. Den 11 decembet tänkte jag att de var dags att börja penumrerea på snowmobile också så jag klickade mig in i webshopen å fyllde i att jag ville ha pappersbilagan. Dagen efter fick jag ett mail att jag börjat prenumerera på nätbilagan.. Har mailat å frågat hur de kunde bli så men de verkar ta tid å svara. Vad ska jag göra? vill ha en tidning i brevlådan å inte på nätet!

Nordland1

PRO sledder
14 jan 2008
504
2
0
Höjt. Den 11 decembet tänkte jag att de var dags att börja penumrerea på snowmobile också så jag klickade mig in i webshopen å fyllde i att jag ville ha pappersbilagan. Dagen efter fick jag ett mail att jag börjat prenumerera på nätbilagan.. Har mailat å frågat hur de kunde bli så men de verkar ta tid å svara. Vad ska jag göra? vill ha en tidning i brevlådan å inte på nätet!
Jag fixar detta, vi har uppenbarligen problem med det här......:Cry:

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
jag är prenumerant, och har lite tankar.....
vad som behövs:

- lite mindre presentera nya maskiner helatide....
- ATV delen, jag förstår att ni måste få in finnans, men de finns ATV tidningar om man vill läsa de.. Jag betvivlar att de sidorna är gratis för oss, om jag tvungen att välja mellan gratis atv del eller ingen atv del så hadde jag vare uten, de känns som att de finns risken att de blir bara mer och mer ATV då och så tappar vi vårt inriktade kära skoterfokus..Jörgen
SÅg Melmaqs inlägg och håller med i huvudsak, jag är lösnummerköpare sedan många år, egentligen har jag många gånger tänkt att nu var det sista lösnumret men så är den där i hyllan när man tankar bilen och så slinker den med

Varför jag inte är prenumerant är för att jag anser att den Svenska skoterpressen är alltför likriktade och egentligen många gånger uplplever jag att "det här har jag läst förut".
Egentligen inte bara så i skoterpressen utan det gäller även andra genrer typ jakt och fiske mm, det är en artikel i en tidning, dyker sedan upp i en annan för att slutligen tryckas i tidningen Land.

Forumet är bra, troligen det mest välbesökta av de svenska, det Melmaq tar upp med några deltagare från skotermärkena är inte dumt, iofs finns det ju några mekar med som av naturliga orsaker "ligger lågt".

För att göra det ännu bättre så kan man ju titta på Dootalk, där finns det något för de flesta skoteranvändare, smalt, brett, racing och lokala forum.

:peace:Nu skriver jag Dootalk ett antal gånger och hoppas att ni inte bannar mig!
Dessutom bör ju en Dootalkmodell att kommersialisera bättre gentemot prenumeration, Dootalk sponssor, Dootalkcrew, försäljning av marketingprylar osv.
Det kanske finns en jättechans här att utveckla något om ork o pengar finns då ju skotersverige långsiktigt är för litet för att det skall finnas märkesforum, lokala skoterklubbsforum och inte minst skoterorganisationernas Forum .
De allra flesta lokala skoterklubbsforum och t ex Snofeds forum är ju mycket ringa för att inte säga ingen "trafik" på.

I övrigt skulle jag vilja se mer tester av materiel runtomkring skoteråkandet, pulkor, packkälkar, arkar osv och allt från fabriks till hemmabyggen med intressanta lösningar.

På den mer utbildande sidan bör det finnas utrymme för information hur man följer terrängkörningsförordningen, hur man klarar sig i kyla, hur skoterorganisationerna jobbar och varför, det viktiga är att presentera detta på ett sätt som når publken, gammal som ung och det är inte lätt.

Som sagt, lösnummerköpare ännu men tankar på nätpren finns när utbudet motsvarar mer vad jag vill ha, som Melmaq också säger finns det mycket intressanta artiklar i många av de Nordamerikanska skotertidningarna när man skalat bort alla kulörta bilder och reklam från dem.
________________________________________________________________________________

:attention::attention:

Ingen muta men skulle ni komma med ett djupare reportage från Cains Quest i två eller tre delar (nr) skulla jag direkt köpa en prenumeration, det finns en hel del intressanta lösningar hos de olika stallen som många här kunde ha nytta av.

Ett annat förslag på reportage av intresse skulle vara en teknisk jämförelse mellan Emil Ö:s Lynx från fjolåret och hans nuvarande stock och open maskiner, skulle vara intressant att dissekera skillnaden mellan t ex boggies och variatorer, motorsättningar mm.

Mao reportage som kittlar både ung som gammal

Last edited: