LEDJOBB

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Japp, kabeln och handtaget är samma enhet

Tror inte att klammret behöver lossas för att vrida handtaget i rätt läge för när monteringen av klamret skedde så var handtaget i rätt läge..................

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Japp, kabeln och handtaget är samma enhet

Tror inte att klammret behöver lossas för att vrida handtaget i rätt läge för när monteringen av klamret skedde så var handtaget i rätt läge..................
Aha, det är så.

Ja då löser vi det säkert ganska enkelt.

Last edited:

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Kunde inte låta bli att ta lite bilder.
Hoppas ni inte ledsnar på alla foton
Aldrig, jag som inte har någonting överhuvudtaget att göra med aktiviteter i skoterklubbarna blir RIKTIGT sugen på att fixa en sladd och börja dra till lederna när jag ser dina bilder.

Mata på med bilder.

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Idag har Arne, J-O och jag kört upp leden från Arnes maskin-gruvberget-Nötmyran-genväg till kraftledning norrut-våran vändpunkt norrut på kraftledningen-våran anslutning mot sunderbymn-skoterstugan-petbergsvägen-arnesmaskin samt bäcken mot nötmyren och ner till arnes maskin.

dock var leden sönderkörd från arnes maskin mot åberget.
Någon som gjort det med flit för att leka, den var slät och fin imorse men inte nu.

Körde fram och åter 2 svängar med skoter och skottade igen de värsta lekhålen.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Bar jobbat.

Såg att leden Gruvberget - OK var mycket uppkörd då jag passerade vid 14 tiden.

I övrigt har det varit helt okey, speciellt med tanke på att det är så mjuk snö.

Hoppas fler kan åka ut med sladden.

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Bra Tomi.

Man ser att de enda leder som håller riktigt bra är de som H-E kört med Stortrampen, de leder vi sladdat enbart med Vikingen är otroligt mjuka.

De blir snabbt uppkörda, speciellt när vädret är så vacket som idag. Massor av skotrar ute.

Det är nu och fram till barmarken lederna behöver som mest kärlek.

Finn-Pajjas

Medlem
29 jan 2010
44
0
1
Sävast
våran kära viking skulle också behöva lite kärlek.
Motorn håller på att trilla av.
när jag skulle upp för den berömda backen på tillbakavägen mot åberget och behövde ge vikingen lite extra gas så började variatorn ta i skyddsplåten, så vad kan man göra mitt uppe på berget i total mörker? jo, ta bort skyddsplåten. Sen när jag kom ner till cykelvägen så märkte jag att bulten till motorfästet framför variatorn var borta..
Fick köra lungt tillbaka..

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Vi har lite å gö i veckan förutom Demodagen, lederna behöver få sig några omgångar

Körde i dag på hemvägen (min maskin+nätsladd) stugan- nötmyran-Börsttjärn osv. den biten var OK men uppåt Gruvberget såg det inte så trevligt ut gissar att det ser lika illa ut på andra ställen

Ska försöka hinna med att fixa igång Vikingen i morgon

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Om gud är snäll mot mig så hoppas jag kunne lägga några timmar imorgon eftermiddag från ca 13.00 på lederna med lynxen och kombisladden

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
Jag hinner inte ut idag, skall göra ett förnyat försök på torsdag eller fredag med stortramparen

runte

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.048
2
38
Sävast Norbotten
Har för avsikt att imorgon (onsdag) köra med viking+ks samt om tiden medger viking+td för att ta hem grillarna från sk.stugan

(Timmerdoningarna = td hädanefter) :blink1:

Hankke

Välkänd medlem
29 apr 2008
492
0
16
hehe...skall se vad som går att få fram.

Dock så hinner jag åka ut och köra upp lite ledsträckor ikväll, avser att fara kl 17.00 med vikingen då jag tagit bort batteriet från min lynx för laddning

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
Ok, tyvärr har jag ju ingen sladdmaskin, men jag kanske kommer dit å dricker kaffe.

Är jag inte där exakt 10:00 är det bara att åka.

Mvh L-O