Rev 800 turbo

tkr

Välkänd medlem
9 jan 2011
274
1
18
Vanliga aggregat till 800 är Gt2860 eller Gt2871rs a/r 86 men mistubishi mätter igentligen inte a/r utan bara area cm"2
Cpi använder ett td05h-16g agg men vet inte vilken spes det har det finns minst 4 st olika avgashus någon som vet specen på cpi agget?
Efter som det är samma turbin i td05 aggen så min fundering är vars mätter man area i avgasfuset är det i flaskhalsen eller spaltöppningen.
 

tkr

Välkänd medlem
9 jan 2011
274
1
18
Kul blir lite mera spänning när folk får spekulera.
Förlängningen klar kommer lite bilder i kväll,
 

tkr

Välkänd medlem
9 jan 2011
274
1
18
hmm. jobbigt, vad är de för matta du har i den?
Bredd: 41cm
Längd: 345cm
Kamhöjd: 60mm
Delning/Pitch: 2,52"
Clips/Bleck/Skoningar: Fullclippad
Non-slip
Shore (hårdhet): 80
Öppna kuggluckor: Ja
Mönster: Challenger Extreme

Var Tvungen att byta boggifästen och drivhjul 9kugg nonslip
 

tkr

Välkänd medlem
9 jan 2011
274
1
18
smutt som fan! hunnit tuna nå mer motor?
Motorn går som en raket över 5000 rpm 28g viktpinnar/orginalfjäder för att inte övervarva men backshift lite långsam med så tunga pinnar och mjuk fjäder(har börjat fundera på en bakvänd helix typ 44/50) när man når hastigheter 160-170km på mätaren går den över 8500 rpm och bryter antar att den har växlat fullt då .

Verkar som det är för mycket mottryck mellan 4000-5000 rpm den lyfter Rave ventilerna redan vid 4000 rpm men spärrar jag dom öppna får jag ej någon uppspolning av turbon alls = noll i tryck och går jättedåligt mysko
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
tkr:
alright, jag är iförd med att installera en Challanger Extreme fast en 365 i min, kommer att köra 3,0 pitch och 8T drivhjul, fram ska de inte vara någon fara och såvitt jag har förstått så skulle de inte vara någon fara bak heller, tycker du bara att de såt tight ut och sänkte eller VET du att den inte går in bak utan att sänka boggiefästena?
 

tkr

Välkänd medlem
9 jan 2011
274
1
18
tkr:
alright, jag är iförd med att installera en Challanger Extreme fast en 365 i min, kommer att köra 3,0 pitch och 8T drivhjul, fram ska de inte vara någon fara och såvitt jag har förstått så skulle de inte vara någon fara bak heller, tycker du bara att de såt tight ut och sänkte eller VET du att den inte går in bak utan att sänka boggiefästena?
På renegade och summit går det bra att montera utan att byta fästen men blir ganska tajt, fram funkar det med 9 kugg om man tar bort skydden .Har monterar samma matta på en 07 renegade.kort maskin ryms ca 55mm utan byte av fästen
 

tkr

Välkänd medlem
9 jan 2011
274
1
18
Tänkte gör i ordning en ny topp till maskinen vilken squish velocity/flamfart ska man sikta på med dagens soppa 95-98 oktan för att åka säkert?
Hur påverkar laddtrycket det ?

Tacksam för lite info
 

tkr

Välkänd medlem
9 jan 2011
274
1
18
Har börjat att bygga om lite så filmer får vänta till vintern!