Hur slipar man det då? Du får gärna förklara lite tydligare.Då har vi samma fel, maskinen min går bra men man vill ju att det ska vara optimalt har funderat på att slipa upp trottlarna det borde påverka lågfarten mest.
Hur slipar man det då? Du får gärna förklara lite tydligare.Då har vi samma fel, maskinen min går bra men man vill ju att det ska vara optimalt har funderat på att slipa upp trottlarna det borde påverka lågfarten mest.
Om ni inte redan har Powerjetmunstycke bak i förgasarna så köp det!! Då kan ni prova olika instick på spridarröret i förgasarhalsen.Verkar ha samma strul som mig du, ang nålarna.. i nuläget så går min fint på högfart och övre mellan register. men fett på lågfart och lägre mellanregistret. sänker jag nålarna så den går fint på lågfart så går den lite snålt på övre mellanregistret ist.. så får du tag i nån nålguru så får du gärna pm'a.
tror problemet sitter i "vaccumet" som blir i plenum då turbon inte har farten uppe..Har provat nya trottlar 3,0 går fortfarande fett vid 5000 rpm men blev mager vid 4000-4500 verkar svårt att hitta rätt i hela registret.
Provade ett par reeds förra året men det gav inget dom var kanske för styvaHar ni provat att sätta in reedventiler i plenum som släpper in luft utifrån vid undertryck?
Jag har reedinsläpp till 4taktshojen och det gav lite snabbare svar/uppspol. Har för mig best blev enklare också.
Asker mf sopade ju in det i sina turbobyggen.