Hej!
Jag har nyligen köpt en karibo som jag börjag göra iordning lite.
Den hade stått i 5-6år när jag köpte den.
Det jag gjort är:
Tändstift
Bränsleslangar+T-kors.
Ny bensin.
Rengjord förgasare.
Bensin finns i filtret och i pumpen.
Membranet är helt och fint(vad jag kan se)
Vakkumslangen känns bra till pumpen.
Det jag tror problemet är:
Bensin finns i pumpen, men det är precis som att all bensin rinner tillbaka från förgasaren och ned igen.
Man drar och drar i snöret, men bensinen rör sig knappt i slangarna.
Startade motorn med bensin direkt i förgasaren, då efter ett tag började det att flöda bensin.
Men idag var det lika.
Har även läst att det ska vara en dysa på returslangen, det har inte jag.
Har torr sprickor på insugsgummit, har kollat insidan men inte hittat några sprickor.
Förgasarlocket där man fäster gasvajern, det gängfästet är trasigt, men muttern gör att den ligger där endå.
Kan den suga tjuvluft där?
Några andra tips?
Ja, jag ska byta insugsgummit
Jag har nyligen köpt en karibo som jag börjag göra iordning lite.
Den hade stått i 5-6år när jag köpte den.
Det jag gjort är:
Tändstift
Bränsleslangar+T-kors.
Ny bensin.
Rengjord förgasare.
Bensin finns i filtret och i pumpen.
Membranet är helt och fint(vad jag kan se)
Vakkumslangen känns bra till pumpen.
Det jag tror problemet är:
Bensin finns i pumpen, men det är precis som att all bensin rinner tillbaka från förgasaren och ned igen.
Man drar och drar i snöret, men bensinen rör sig knappt i slangarna.
Startade motorn med bensin direkt i förgasaren, då efter ett tag började det att flöda bensin.
Men idag var det lika.
Har även läst att det ska vara en dysa på returslangen, det har inte jag.
Har torr sprickor på insugsgummit, har kollat insidan men inte hittat några sprickor.
Förgasarlocket där man fäster gasvajern, det gängfästet är trasigt, men muttern gör att den ligger där endå.
Kan den suga tjuvluft där?
Några andra tips?
Ja, jag ska byta insugsgummit
Last edited: