Arctic Cat 2012

Sandling

Välkänd medlem
16 mar 2008
158
4
18
Jag tror att anledningen till att HCR:en saknar kylare längst bak är för att dom brukar dubba mattorna när dom kör hillclimb och då vill dom inte riskera att dubbarna slår sönder kylaren.
 

Mangeboy

Välkänd medlem
21 feb 2009
128
0
16
Ullånger
Är det bara jag som reagerade på att stänklappen troligtvis kommer att gå sönder efter några skidlyft? Bara man lyfte upp den lite grann så tog den i lyftbågen.

Det var iofs smart att de tagit ut "hål" i stänklappen som man kunde få ner händerna i, är ju hopplöst på väldigt många maskiner att komma åt lyftbågen vid en fastkörning.

I övrigt måste jag säga att de såg väldigt bra ut om man bortser från saker som nog bara var på visningsmaskinerna, som t.ex lacken på den vita maskinen (såg ut som att nån målat med en sprayburk) och viss kabeldragning.
 

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
hehe ja stackaren, meen, faktiskt, så även jag, extrem boondocker som man är :p såå..
jag känner ofta att dynan är ivägen, att den är för hög, en hög dyna främjar bara ergonomin vid sittandes ledkörning

jag har för mig att Skidoo fick feedback om detta och att Summit XRS 800 07 fick en något lägre dyna än sina föregångare faktist..
 

kingsnow

Välkänd medlem
23 jan 2010
347
5
18

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Var och tittade idag hos KP Racing i Grängesberg.
Såg riktigt bra ut tyckte jag.
Lösningen med länkaget från teleskopstången fram till vanliga styrstången kändes dock lite B...
Det glappade också som vanligt i lagringen runt styrstången, även på de vanliga utan teleskopstången.

Men i det stora hela kommer det garanterat att bli en jättehit!
Den svart XF:en är som sagt ingen High Country...
 

Snöån

Välkänd medlem
14 mar 2006
720
1
16
Dalarna
även jag har varit och kollat idag. Tror på detta och vart rejält sugen på att byta men hade vart kul med provkörning.
får se om man klarar att hålla sig trots jag svurit att aldrig köpa en första års av en ny modell oavsett märke igen.