Arctic Cat 2012

melmaq

Välkänd medlem
1 jan 2000
2.916
1
38
www.lynxtalk.se
.. ang videon och innehållet från jackson, fan de ser rktigt nice ut!!
Att ez-ryde boggien stog för 45% av awesomenessen i maskinen är en annan sak, men fan va den ser bred och köttig ut, säger inte att den ser tung och otymplig ut, men väldigt stor och jag väntar med spänning på filmen då AC eller dess förare bevisar att detta är ett steg framåt från den tidigare M serien!

ang klippningen i filmen så känns den riktigt riktigt fin, tycker de var väldigt fräscht blandat med musik, motorljud och slowmoe.. Vill man se vad en AC 2012 kommer att prestera så ska man inte kolla på Jackson mod maskinerna ;-) då blir man nog besviken dagen man gränslar sin egen..
 

JohnH

Aktiv medlem
23 jan 2009
66
0
6
Luleå
En till tråkig nyhet.
M800 162" kommer inte som svart/orange. Min nionde arctic får därmed bli min första gröna:mad2:
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
MIsstänte det eftersom det brukar bli problem med brända slides med 44 mm och uppåt på ledmaskiner förvanliga svenssons.
Led kör man ju ändå bara för att köra in remmar, eller finns det folk som tycker det är kul?
Isåfall lånar jag gärna ut nya remmar för inkörning!
 

MR600SX

Välkänd medlem
22 aug 2009
348
0
16
Luleå
dom som har förbokat en XF 800 ville säkert hellre ha en totalt värdelös 38mm matta istället för den åtminstone helt dugliga 57mm som det var tänkt. :lol:
Gäller det alla XF? När jag checkade så var det 57 mm som gällde. Är det verkligen korrekt information?
 

krilleprupp

Välkänd medlem
7 mar 2011
140
0
6
är ni säkra på det här med kamhöjderna? jag har pratat med flera som borde veta och dom har då inte hört något, inte heller på arctics hemsida har det ändrats något.
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Alltså beställer du maskinen med de utlovade 57mm kamhöjd och när den sedan kommer på hösten med bara 38mm så har din ÅF ett problem... inte du.
 

nikaha

Ny medlem
16 sept 2008
2
0
1
Haparanda
Har ni läst det "finstilta" i KGKs prislista:

"KGK MOTOR AB förbehåller sig rätten att utan föregående meddelande ändra utrustning, priser, specifikationer, färger, material och andra faktorer efter lokala förhållanden. Varje modell kan avslutas utan föregående meddelande. Fråga din Arctic Cat återförsäljare beträffande eventuella ändringar. Faktiska specifikationer och färger på fordon kan skilja sig från vad som visas i denna publikation. Alla priser är inklusive moms. Med reservation för feltryck."
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.084
886
113
Stora Blåsjön
Men det är ju inte av KGK Motor AB man köper skotern av utan din egen ÅF. Och säger då ÅF att det är 57mm på maskinen du beställt så är det det vid leverans.
 

JohnH

Aktiv medlem
23 jan 2009
66
0
6
Luleå
Jo formulerade mig lite fel. Det går att få den i orange men då blir det us-modell. Och då får kunden själv bekosta neddrevning och vikter. Det är bara den gröna som kommer att tillverkas för Skandinaviskt bruk. Detta gör ändå inte så mkt. Den gröna plasten kommer att bytas till vit. Sen pulverlacka framvagnen svart som den är på den orangea
John: Nog kan du väl förbeställa vilken färg du vill?
 

Dr_Stein

Välkänd medlem
1 jan 2000
418
0
16
Luleå
Men kan du ändå beställa 162"?

Jo formulerade mig lite fel. Det går att få den i orange men då blir det us-modell. Och då får kunden själv bekosta neddrevning och vikter. Det är bara den gröna som kommer att tillverkas för Skandinaviskt bruk. Detta gör ändå inte så mkt. Den gröna plasten kommer att bytas till vit. Sen pulverlacka framvagnen svart som den är på den orangea
 

arctic_ante

Aktiv medlem
24 okt 2010
88
0
6
Kalix
Mycket rykten som går, källor?? Jag har bokat en XF 800 med 57mm powerclawmatta, teleskopstyre och SKA ha detta. Något annat tänker jag inte betala mitt överenskommna pris för! Vet att den kommer med vanlig dyna men ville ändå ha den för jag tycker inte om mountaindynan. Skulle den komma med t.ex 38as matta så kan min handlare sälja den åt någon annan istället och jag sätter inte min fot i butiken igen.
 

Kathalon

Välkänd medlem
28 jan 2011
382
0
16
Hemmingsmark
Själv kändes det värdelöst med en crossover och 57mm kammar.. var sugen på en sådan för att mest kunna dra pulka och köra led men även ibland när man är själv köra lite lössnö, så max 44 tycker jag det borda vara på crossovern.

Men som med allt annat är ju smaken olika.
 

arctic_ante

Aktiv medlem
24 okt 2010
88
0
6
Kalix
Själv kändes det värdelöst med en crossover och 57mm kammar.. var sugen på en sådan för att mest kunna dra pulka och köra led men även ibland när man är själv köra lite lössnö, så max 44 tycker jag det borda vara på crossovern.

Men som med allt annat är ju smaken olika.
Finns XF 800 som går att boka, den har 38mm matta, isrivare och drag men ingen teleskopisk styre. Färg orange eller grön. High Country versionen (den svarta) Har 57mm PC matta, teleskopiskt styre, annan variatorkalibrering? Har kommit fram till detta nu efter att ha hört och kollat runt lite.
 
Last edited:

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Jag var ock kollade idag i Piteå, det ser lovande ut.
Jag är dock lite skeptiskt till turboslangen, delar av den sitter oskyddad på framsdan.
Dock tror jag att det är åtgärdat på skotrarna som säljs till kund.

Det är ju ändå förseriemaskiner.