Arctic Cat 2012

smurre75

Välkänd medlem
23 feb 2007
126
0
16
Dalarna
Har haft min maskin hos ÅF under dagen och fått åtgärdat den glappande drivaxeln, grymt bra dom kunde fixa det direkt! Däremot måste den in igen när dom fått hem "uppdateringskitet"..

Men är det fler som tycker att det verkar vara grymt svårt att få fram tillbehör såsom sportbumper, tunnelväska osv? Beställde både tunnelväska och sportbumper samtidgt som maskinen, och nån väska får jag inte förens i Mars! :( Inte heller någon reservrem har jag fått ännu... grymt störande!

Är det bara min ÅF som är seg, eller är det problem fortfarande med remmar eller allmänt svårt med tillbehör?
Beställde mina tillbehör i mitten på Nov. Fick stora tunnelväsan direkt, sportbumper, handtagsskydd, skydd till floatarna och extra rem dök upp i förra veckan. Vad är det för uppdateringskit på gång?
 

factory_racing

Välkänd medlem
6 nov 2007
398
0
16
kalix-nyborg
Det går att köra på 020 remmen också om man shimsar sekundären. kör på 020 remmen jag nu pga att 083 remmen hade dom tillfälligt slut av hos åf. Och det funkar bra med 020 remmen när man shimsar sek variatorn
 

Maverickhx40

Välkänd medlem
14 dec 2009
226
2
18
Skellefteå
Vad är det för uppdateringskit på gång?
Står några sidor tillbaka, ska vara nåt shims till övre drevet som ska förhindra att en kronmutter rallar upp med löst lager som följd.
På min var sekundäraxeln lös in/ut vilket också medför att TCL plattan inte var stum i sidled.
 

smurre75

Välkänd medlem
23 feb 2007
126
0
16
Dalarna
Står några sidor tillbaka, ska vara nåt shims till övre drevet som ska förhindra att en kronmutter rallar upp med löst lager som följd.
På min var sekundäraxeln lös in/ut vilket också medför att TCL plattan inte var stum i sidled.
Lika på min såg jag igår. Tur man ska in o serva nästa vecka då kanske...
 

migal

Aktiv medlem
11 nov 2010
86
0
6
är det nån speciell inkörnings period på inspeutningen osv. tänkte om den ställer om sig efter 50 mil lr nå. tycker min blödrar rätt ofta på lågvarv. lågvarv sen full gas
 

Stefan_a

Välkänd medlem
20 nov 2011
379
0
16
Bergsjö
Jag har då inte märkt nån skillnad på motorn.
Den gick lika hårt första gången jag starta den som den gör nu efter 110 mil :)
 

wildcat -94

Välkänd medlem
16 dec 2006
244
0
16
51
Är det någon mer än jag som har problem med styrdamaskerna?
Mina har lossat på bägge sidor och på samma sätt på bägge.
Dom fylls med is och det gör att dom spricker sönder!
Ska prata med åf i morgon och se vad han säger...
 

DraupneR

Välkänd medlem
22 nov 2007
462
0
16
Kiruna
Är det någon mer än jag som har problem med styrdamaskerna?
Mina har lossat på bägge sidor och på samma sätt på bägge.
Dom fylls med is och det gör att dom spricker sönder!
Ska prata med åf i morgon och se vad han säger...
Polarn har så på Sin 800
 

kannringen

Välkänd medlem
28 feb 2010
218
2
16
Örnsköldsvik
Hur funkar "höjd" mätaren? Den baserar höjden på det atmosfärstrycket men tar ecu in denna uppgift i bränsle/luftblandningen? Var ute och körde några mil nu och såg på slutet att den står på 0. Tidigare har den stått på 200 i samma område. Tycker att den blöddrar ovanligt mycket. Kan givaren gett upp? Är den intergrerad i instrumentet?
 

axL_

Välkänd medlem
3 nov 2006
336
0
16
Råneå
Har precis samma problem med min, bad dom kolla nu på servicen vad som var fel men dom hittade då inget fel och då fungerade den som den skulle=P men så länge höjdmätaren inte visar högre än vad man i verkligheten är så ska den ju bara gå fett iaf
 

zerozam

Välkänd medlem
18 dec 2011
188
0
6
Hur funkar "höjd" mätaren? Den baserar höjden på det atmosfärstrycket men tar ecu in denna uppgift i bränsle/luftblandningen? Var ute och körde några mil nu och såg på slutet att den står på 0. Tidigare har den stått på 200 i samma område. Tycker att den blöddrar ovanligt mycket. Kan givaren gett upp? Är den intergrerad i instrumentet?
Kanske har det att göra med det extremt höga lufttrycket som råder just nu? Fjärde högsta uppmätta lufttrycket på 105 år och blandannat är JAS Gripen ståendes på backen pga av att datorerna varnar att lufttrycket "är orimligt". Kan tänka mig att om Gripen blir ståendes pga av det så kan nog våra höjdmätare visa aningen fel.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=6687478
 

Lazur327

Ny medlem
4 feb 2009
4
0
1
Hur funkar "höjd" mätaren? Den baserar höjden på det atmosfärstrycket men tar ecu in denna uppgift i bränsle/luftblandningen? Var ute och körde några mil nu och såg på slutet att den står på 0. Tidigare har den stått på 200 i samma område. Tycker att den blöddrar ovanligt mycket. Kan givaren gett upp? Är den intergrerad i instrumentet?
Förmodligen har det blivit ispropp i slangen till styrboxen.
 

kannringen

Välkänd medlem
28 feb 2010
218
2
16
Örnsköldsvik
Ja just det fasen! Hade ju en likadan slang på F7:an. Ska kolla det nästa gång jag är på plats! För dom som undrar över kalibrering så håller man in stora knappen uppe till höger ca 10sek sen kan man bläddra upp ner i tiotalsmeter och acceptera med stora knappen igen.