Arctic Cat 2012

thullen

Välkänd medlem
1 jan 2000
3.092
5
38
50
Leksand
thullen.se
Jag har bilder på monteringen av bukskyddet i min projektråd.

Främre bukskyddet skyddar nerdre delen av huven mer än sportbumpern.
Småbuskar/ris då duger främre bukskyddet.
Större buskar å ris kör med sportbumpern

Idag fastnade min helljudknapp inne, har vart service meddelande på denna men jag har inte fått den bytt ännu.
 
W

Wettainen




Fetaste 12an hittills!
Tydligen ska det vara 300hp+ i den.

Edit: Taget från PF Racing på Facebook.
 

jooohan

Välkänd medlem
14 dec 2010
307
0
16
Piteå
Någon som köpt och monterat handtagsskydd och kan säga hur dom är, ivägen? bra kvalite?
Går dom sönder direkt du tippar?
 

Fluke

Medlem
9 feb 2009
48
0
1
Kiruna
Någon som köpt och monterat handtagsskydd och kan säga hur dom är, ivägen? bra kvalite?
Går dom sönder direkt du tippar?
Har monterat på min HC, har inte kört mer än ca 30 mil med dom men tycker dom verkar hålla rätt bra...klämt dom några gånger mot träd och dom är hela fortfarande...
En sak som kan vara negativ är ju att dom sitter i ljus/gasblocket så om man vill vinkla dom så följer skydden med...
 

smurre75

Välkänd medlem
23 feb 2007
126
0
16
Dalarna
Någon som köpt och monterat handtagsskydd och kan säga hur dom är, ivägen? bra kvalite?
Går dom sönder direkt du tippar?
Satte på Arctics handtagsskydd och tog fästen i metall. Fick skära lite i burkremmen för att få dit dem men med de fästena kan man iaf vinkla ljus/gasblocken utan att de följer med. Hur de håller vet jag inte än då jag inte hunnit åka mycket sedan monteringen.
 

Daljoo

Välkänd medlem
23 mar 2006
200
0
16
Vännäs
Har kikat lite på blocket. Har kommit ut 6 st i stort sett nya xf 800 bara sen igår. Är ni inte nöjda med era maskiner?
 

zerozam

Välkänd medlem
18 dec 2011
188
0
6
Har kikat lite på blocket. Har kommit ut 6 st i stort sett nya xf 800 bara sen igår. Är ni inte nöjda med era maskiner?
Är nöjd som fan med min maskin, fast nu har jag förstås inte en XF.... Men varför ska du sälja din Renegade?
 

AC/DC

Välkänd medlem
3 nov 2008
568
1
16
Boden
Har kikat lite på blocket. Har kommit ut 6 st i stort sett nya xf 800 bara sen igår. Är ni inte nöjda med era maskiner?
Tror de beror på remslitaget, men de kommer ju lösning på problemet, annars så finns det lösningar att köpa på snowest, de är nog snabbast att fixa det själv. Tror ingen är missnöjd med maskinen pga nått annat, iallafall inte dom jag känner.
 

Stefan_a

Välkänd medlem
20 nov 2011
379
0
16
Bergsjö
Sen är det ju så här att alla tycker olika, Det kommer aldrig att tillverkas en skoter, bil eller något annat som alla är nöjda med.
Det kommer alltid finnas nån som är missnöjd :)
 

mattias_f

Medlem
9 jan 2006
34
0
1
Haparanda
Tror de beror på remslitaget, men de kommer ju lösning på problemet, annars så finns det lösningar att köpa på snowest, de är nog snabbast att fixa det själv. Tror ingen är missnöjd med maskinen pga nått annat, iallafall inte dom jag känner.
Vad är den lösningen? Har inte varit så engagerad i det hela då jag inte haft nå problem..
 

Byarno

Välkänd medlem
6 mar 2008
674
0
16
46
Piteå
m.facebook.com
Det är inte dyrare att låna till en skoter än att låna för något annat. (undantag är givetvis bolån)
Självklart vet jag det!!!!! Men många köper fastän dom inte har "råd" (ex. dom har redan lån på bil, mc osv) då de går att låna så lätt nuförtiden...

Jag säger inte att alla dessa har gjort så, utan att förmodligen så är nån "ny skoter" tillsalu av denna anledning oxå... Alla säljer inte sina nya maskiner bara för att dom är missnöjd... ;)
 

Beretta

Välkänd medlem
11 okt 2006
5.518
33
48
50 mil hittills på min första rem, ser ut som ny.

Mycket nöjd med M8:an hittills.
 

Kenikki

Välkänd medlem
2 dec 2011
140
0
16
Harads
Jag hade jätte gärna åkt men de blir nog tight att hinna den helgen! Man kanske dyker upp på lördagen och följer med gänget och kör, är ju ändå bara drygt 4 mil till kronogård för mig! : )
 

wizziz

Välkänd medlem
4 mar 2009
190
0
6
Kiruna
Hur ligger er snittförbrukning på 12'orna? min m800 verkar gå riktigt snålt, blir lika lyckligt förvånad varje gång man tankar. dagens tur på 11.5mil väldigt blandad körning visade på 2.2l/mil. Gårdagens ledpiskande(Ja jag vet.. m800'an ska inte köras på led..;)) visade på 1.8l/mil.