Arctic Cat 2012

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.108
934
113
Stora Blåsjön
Vettefan om jag vill påstå att m8an är speciellt snål, idag tankade vi alla fult på macken innan vi började.
När jag kört ca 1/2 tanken så var m8an tom. Har inte kollat exat hur lång vi kört men uppskattningsvis ca 4-5 mil max.
Detta bör ge en förbrukning på nästan 10L/mil... Eller så är det ovanligt liten tank på m8an?
Min rmk brukar ligga rätt stadigt på 4-6 liter milen.
 

mattias_f

Medlem
9 jan 2006
34
0
1
Haparanda
Vettefan om jag vill påstå att m8an är speciellt snål, idag tankade vi alla fult på macken innan vi började.
När jag kört ca 1/2 tanken så var m8an tom. Har inte kollat exat hur lång vi kört men uppskattningsvis ca 4-5 mil max.
Detta bör ge en förbrukning på nästan 10L/mil... Eller så är det ovanligt liten tank på m8an?
Min rmk brukar ligga rätt stadigt på 4-6 liter milen.
Tom på mätarn? Mätarna ljuger som fan har jag upptäckt...
 

wizziz

Välkänd medlem
4 mar 2009
190
0
6
Kiruna
Asker: var det gamla m8'an eller årets? Låter onekligen som det är nåt fel på den eller så är det 4-5 mil i fullgas läge :)
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.108
934
113
Stora Blåsjön
Asker: var det gamla m8'an eller årets? Låter onekligen som det är nåt fel på den eller så är det 4-5 mil i fullgas läge :)
Det är årets, denna topic handlar ju om arctic 2012.
Ja självklart är det mer eller mindre fullgas som gäller... det är trots allt "Nicke gaswire" som kör m8an :)
Men får man den aldrig att dra över 3liter milen är det nog dags att sträcka gaswirern, för då är det något fel!
 

wizziz

Välkänd medlem
4 mar 2009
190
0
6
Kiruna
Skyller allt på dåligt med snö, behöver inte direkt pressa maskinen här uppe just nu. Skamligt för att vara norrland :) Men ja Asker, ska bättra mig på gastummen.
 

Maverickhx40

Välkänd medlem
14 dec 2009
226
2
18
Skellefteå
Höjdmätaren på min har kukat ur, antar att det är sensorn. Styr den både instrumentet och insprutningen eller hänger dom inte ihop? Ska till fjälls nästa helg och tänker att det kanske nåste bli fixat så den isf korrigerar för höjden?
 

Hence84

Välkänd medlem
25 sept 2011
408
2
16
Luleå
En kompis hyrde en AC XF1100T i helgen. Backen gick inte ur, och när vi väl fått i den så var det felkoder på displayen. Inte så värst övertygande :(
 

krillnecks

Välkänd medlem
20 nov 2007
2.519
21
38
piteå
www.nogg.se
jag kan ju jämföra pro rmk-11 mot min m8 2012 o polarisen var betydligt snålare på bränsle ca 1liter milen i snitt mindre tog pro rmkn när man kör hårt
 

zerozam

Välkänd medlem
18 dec 2011
188
0
6
Min ligger på ca 3-3,5 liter milen - mest led än så länge av förklarliga skäl... första servicen gjord och har kört ca 35 mil.
 

zerozam

Välkänd medlem
18 dec 2011
188
0
6
En kompis hyrde en AC XF1100T i helgen. Backen gick inte ur, och när vi väl fått i den så var det felkoder på displayen. Inte så värst övertygande :(
Verkar som han haft jävligt otur. Jag har upplevt backproblemet endast gång och det löste sig efter 5 försök till växlingar. Min växelförare är inte shimsad än - åf har inte fått kitet än. Antar att han slapp betala hyra eller fick avdrag på kostnaden..? Var det snowflakes?