Arctic Cat 2012

Bent

Medlem
13 jan 2011
6
0
1
Östersund
Måst ju vara nå fel på maskin.. Får inte min över 3L milen.
Det var min maskin Asker pratade om. Det var något fel på den när vi trodde soppan var slut men efter att jag tömde i fem liter soppa från extra dunken gick den igång. Så den har legat runt 6L milen.
 

wildcat -94

Välkänd medlem
16 dec 2006
244
0
16
51
Tycker min XF 1100 T tar grymt mycket soppa för att vara en 4 taktare..
Har inte mätt vad den tar men den tar betydligt mer än min förra gamla 800.
Men vad gör väll det när 98 oktan "bara" kostar 15:30kr/L? Det är ju förbannat roligt att köra!
 

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Tycker min XF 1100 T tar grymt mycket soppa för att vara en 4 taktare..
Har inte mätt vad den tar men den tar betydligt mer än min förra gamla 800.
Men vad gör väll det när 98 oktan "bara" kostar 15:30kr/L? Det är ju förbannat roligt att köra!
Kom ihåg att en fyrtaktare tar mindre och mindre soppa ju längre inkörningen fortskridit. Räkna med att den inte är färdigt inkörd förrän efter 200 mil. Den kommer att bli piggare också.
 

wildcat -94

Välkänd medlem
16 dec 2006
244
0
16
51
Det låter bra.
Är det olika steg i inkörnings stegen som avgör bränsle förbrukningen?
Har kör mellan 80-90 mil nu .

Kom ihåg att en fyrtaktare tar mindre och mindre soppa ju längre inkörningen fortskridit. Räkna med att den inte är färdigt inkörd förrän efter 200 mil. Den kommer att bli piggare också.
 

Maverickhx40

Välkänd medlem
14 dec 2009
226
2
18
Skellefteå
Är det nån som haft problem att byta rem på sin 12a? Jag prövade i garaget och då var det inga problem att ta bort remmen, men i skogen sprängde jag en rem och då var skruven för kort när jag hade vänt "hubben"? Hade såklart tagit bort brickorna från skruven!
 

Maverickhx40

Välkänd medlem
14 dec 2009
226
2
18
Skellefteå
Prövade nu igen för jag tänkte rengöra skivorna men även nu när det redan sitter en rem där så når inte skruven till gängorna. Det gjorde dom tidigare! Kan linjeringen påverka, alltså att sekundären sitter för långt ut? Har ju haft in maskinen på verkstad för att muttern rallat upp och den glappade, kan linjeringen ha blivit påverkad av det? Detta är första turen som jag kört hårt efter att maskinen var inne och nu sprängde jag en rem!
 

mbuffalo

Välkänd medlem
21 sept 2008
188
1
18
Jag har bytt 1 rem och den höll i ca 65 mil, lite i underkant kan jag tycka. Får köpa för 1000kr av ÅF, men dom har oftast slut remmar ändå!
Det tycker jag är dåligt. Man ska inte behöva betala 15-20kr/mil i remkostnad på en ny skoter.
Allt under 100 mil för en rem är förbannat dåligt. Tycker att alla som har remprobem och haveri på få mil ska kräva nya remmar på garanti.
 

Zollinger

Välkänd medlem
9 okt 2010
923
1
18
Lycksele
i och med att dom gått ut med bulletin på att lagret i kedjehuset suttit löst på många maskiner, funderar jag om dom ens har någon ursäkt att inte betala för dom remmar som gått på maskiner där detta varit löst.

Sedan gäller det att efter handlaren gjort denna update, lägger dit linjalen och kollar att den står rätt.
 

axL_

Välkänd medlem
3 nov 2006
336
0
16
Råneå
Jag har Ca pro mtx och det är guld, kommer aldrig sätta på orginal igen. har kört med slp tidigare och tycker ca pro är bättre, men smaken är som baken=P