Enda felet väl att dom bromsningarna är inte gjorda i Sverige, Suzuki 800cc motorn gav ju tex 148hk i Sverige förra säsongen vilket alla märkens 800cc motorer gav.Det är ju bara att googla så kommer det bilder på bromspapper. Alla jag sett ligger mellan 150-160hk Och det fina med dom är att effekten kommer på en gång
Det skiter jag fullständigt, ger den 148hk eller 160hk i Sverige? det är det jag är ute efter att veta, kan väl som mest skilja 4-5hk mellan inkörda motorer?Den nya går betydligt bättre än Suzukin. Sen spelar det väl ingen roll om det skiljer ett par hästar? Bromsar du 10 likadana motorer så får du 10 olika resultat, lika är det med bromsbänkarna. Det viktiga är ju hur skotern är att köra och hur många hästar som kommer mer i mattan.
Och var skulle dom effektförlusterna sitta då tänkte du??? dom kör ju dynon på vevaxeln och där ska det fanimej vara NOLL i förlustHade dynon då bara visat 135hk så hade jag köpt den ändå. Det visar bara att det är lite effektförluster.
Det kanske är lite putsade siffror på andra sidan pölen, som jag skrev förut gav alla 800cc 2017 modeller 148hp förra säsongen Rotax 850 gav 162hp hos McXpress. Rotaxen är för övrigt CE certifierad i Europa på 156hk. Vad är 8000 C-TEC2 CE certifierad i Europa på,160hk?Varför skulle den ha så mkt mindre i Sverige för? Nog kör dom väl samma mappning osv här som där? Och ja den ligger kring 160hk här. Pinsamt för brp annars om en 148hk kisse hänger på deras 165hk ”monster” 850?
Det jag mest funderade på var om du bara ville köpa den om den bromsade mkt effekt?
För mig spelar då inte bromsad effekt någon roll. Bara den går likvärdigt som övriga eller bättre. Hade dynon då bara visat 135hk så hade jag köpt den ändå. Det visar bara att det är lite effektförluster.
Menade att det måste vara mkt effektförluster på den maskinen som visar högre siffror på dynon jämfört med en som visar mkt mindre om dom gick lika bra i verkligheten.Och var skulle dom effektförlusterna sitta då tänkte du??? dom kör ju dynon på vevaxeln och där ska det fanimej vara NOLL i förlust
var har du sett papper på 160 hk ? jag har bara sett det på arctics reklam film och på den förserie motor dynotech fick bromsa 2017 , alla 2018 maskiner har sen bara gett just over 150 hp hos dynotech , och I norge fick dom 148 hk . rotax måste ha usla variatorer då en minst 15 hk svagare går lika bra eller bättre !Det är ju bara att googla så kommer det bilder på bromspapper. Alla jag sett ligger mellan 150-160hk Och det fina med dom är att effekten kommer på en gång ��
148HP är ju vad McXpress bromsade Suzuki motorn till, så toppeffekten är samma.var har du sett papper på 160 hk ? jag har bara sett det på arctics reklam film och på den förserie motor dynotech fick bromsa 2017 , alla 2018 maskiner har sen bara gett just over 150 hp hos dynotech , och I norge fick dom 148 hk . rotax måste ha usla variatorer då en minst 15 hk svagare går lika bra eller bättre !
hoppas dom plockat ut mer effect till 2019
https://www.facebook.com/www.hskracing.no/posts/757909391081356
Nå bara man är nöjd med maskinerna så har det ju ingen betydelse, innan jag skaffade en Lynx 850 så kollade jag på både Polaris och A-C men det föll på soppaförbrukningen annars är har alla tre bra motorer.Menade att det måste vara mkt effektförluster på den maskinen som visar högre siffror på dynon jämfört med en som visar mkt mindre om dom gick lika bra i verkligheten.
För ska man nu jämföra brp 850 och arctics 800 så går dom likvärdigt i verkligheten. Då tycker iaf jag att det är helt ovesäntligt om det skiljer 10-15hk mellan dom på pappret. Det visar ju bara att Arctic har lyckats få ner hästarna i mattan mer effektivt.
i länken jag postade så star det att gamla ho motorn gett 150-155 i deras bänk .148HP är ju vad McXpress bromsade Suzuki motorn till, så toppeffekten är samma.