Hejsan jag är ny här på forumet och lika så vad gäller skoter. Vi har bott nere i Dalarna där jag åkt 2 säsonger först på en lynx 600 e-tec xtrim 2011 sedan blev det en lynx rave 800 e-tec 2012. Men nu har vi precis flyttat till Piteå och jag vill prova en längre skoter nu dels då man är novis kör man väll ej fast lika mycket
det jag står velar mellan är väll
*freeride 146
*eller nya boondockern den kortare med bra fjädring
*eller polaris Assault Rmk 155
*eller polaris assault switchback
kommer köra en del pulka med familjen men 90% själv iaf och kommer bli åkning här i Piteå och även kittelfjäll.
som det känns just nu är jag mest sugen på polaris eller lynxen och
det som är + nu med Switchbacken är
+kylsystemet
+elstart(så sambon kan starta den )
+går ej lika varm på våren med skaren osv när man drar pulka och lite lägre kammar som är bättre allround på led
-kammarna för lössnö
-lite tyngre
-Går sämre på rullen
-Mattan när det är skare
-dämparna
sen nu då den jag är väldigt sugen på RMK assault 155
+lössnö åkning
+mattan som är hård och river upp snön bra vid skare
+dämparna
+vikten
+går väldigt bra på rullen och grymt acc
-sämre kylsystem har en tendens gå varm på våren och speciellt om man drar pulka man kan dock byta bakläppen mot en som är sluten som på switchbacken så man får tillbaka snö in i tunneln men räcker det????
-lite sämre sladdigare i kurvorna på led??
Boondockern har ju riktigt grymma dämpare och ej kyl problem samt en bra matta vad jag har hört.
det ska tilläggas jag är tung själv också så bra dämpare känns viktigt men jag hoppar ju ej som en tok som andra norrlänningar som kört hela livet
det jag står velar mellan är väll
*freeride 146
*eller nya boondockern den kortare med bra fjädring
*eller polaris Assault Rmk 155
*eller polaris assault switchback
kommer köra en del pulka med familjen men 90% själv iaf och kommer bli åkning här i Piteå och även kittelfjäll.
som det känns just nu är jag mest sugen på polaris eller lynxen och
det som är + nu med Switchbacken är
+kylsystemet
+elstart(så sambon kan starta den )
+går ej lika varm på våren med skaren osv när man drar pulka och lite lägre kammar som är bättre allround på led
-kammarna för lössnö
-lite tyngre
-Går sämre på rullen
-Mattan när det är skare
-dämparna
sen nu då den jag är väldigt sugen på RMK assault 155
+lössnö åkning
+mattan som är hård och river upp snön bra vid skare
+dämparna
+vikten
+går väldigt bra på rullen och grymt acc
-sämre kylsystem har en tendens gå varm på våren och speciellt om man drar pulka man kan dock byta bakläppen mot en som är sluten som på switchbacken så man får tillbaka snö in i tunneln men räcker det????
-lite sämre sladdigare i kurvorna på led??
Boondockern har ju riktigt grymma dämpare och ej kyl problem samt en bra matta vad jag har hört.
det ska tilläggas jag är tung själv också så bra dämpare känns viktigt men jag hoppar ju ej som en tok som andra norrlänningar som kört hela livet