Då jag var och provkörde flera polaris 2013 modeller för ett tag sedan så provades indy 600sp, rush pro-r le 800 121", switshback assault 800 144" och pro rmk 800 155".
Föret var ganska slaskigt men hårt så ledkörningen blir mest jämförbar mellan maskinerna.
Började med indy 600sp och rush pro-r 800
Började köra indyn efter leden och tyckte väll att den gick bra och helt ok fjädring, faktisk riktigt bra om man säger så. med tanke på priset finns det inte många (dyrare) 600or som slår den skulle jag vilja påstå.
Sen provades rush 800an och då kände jag direkt att mer motor är betydligt roligare, men fotstegen gillar jag inte alls på rushen, funkar utmärkt på led men så fot man ska leka lite i skogen så trampar iallfall jag i luften bakom fotstegen då dom är så korta. Är väll en vanesak men jag gillade de klassiska fotstegen på indyn bäst. Dock saknade den helt motor när man bytte tillbaks till indyn igen.
Både indyn och rushen är helt kanon på leden.
Hade indyn funnits med 800 motorn så hade jag helt klart bytt bort in skidoon mot en sådan!
Bredden på framvagnen är något jag stör mig på, jag gillar helt klart rmk bredden på framvagn oavsett vad den ska användas till.
Sedan blev det switsback assault och pro rmk.
Började där med switsbacken efter leden och den känndes väll helt ok den också. Flyter över guppen bättre än dom korta. Fjädringen helt ok.
Som sammanfattning av upplevelsen så kan jag inte säga något gott om switshbacken egentligen. Hade den haft smal framvagn och bättre fotsteg så hade jag nog gillat den bättre. Men då pro rmk varken känns längre eller klumpigare så kan man inte annat än gilla den.
Dagens överrasking var nog indyn som jag nog blev lite kär i.. hade det bara varit en vettig motor i den så, men vet man inte om något bättre i effekt väg så är det en kanonmaskin för rätt pengar. Rushen har jag vårt att motivera priset på i jämförelse mot indyn bara för att få mer motor.
Så mitt råd skulle givetvis bli att köp en pro rmk och skit i pulkan (eller skaffa en ändamålsenlig skoter för detta)
, behöver du bättre dämpare så sälj originaldämparna så fort du känner att du behöver bättre dämpare så får du rätt bra för dom. Och då blir ett fox-kit runt om inte så himla dyrt.
Eller om du vet av dig att du kör mycket där det är hårt (mattan bättre för detta) så kör på rmk assault fast byt framvagn till rmk, så har du också lite bättre dämpare än pro rmk:n