Lynx 2015

JackLynx

Välkänd medlem
11 mar 2013
252
0
16
Lövånger
Så Raven får precis som mxz den nya framvagnen RAS2 och nya boggieskenor. Huven på 37an ser ju ut som på 900ace! Knappast troligt att dom stoppar ner den, men huven ser ut som den iaf.
Blir man ju sugen på att byta framvagn och se om det är nån skillnad!
 

sportsterdanne

Välkänd medlem
25 maj 2011
2.968
3
38
Piteå
Säg inte det ;)

Så Raven får precis som mxz den nya framvagnen RAS2 och nya boggieskenor. Huven på 37an ser ju ut som på 900ace! Knappast troligt att dom stoppar ner den, men huven ser ut som den iaf.
Blir man ju sugen på att byta framvagn och se om det är nån skillnad!
 

monno

Välkänd medlem
16 okt 2010
3.605
92
48
Örnsköldsvik
Cool boggie på 39an. Nästan så man blir sugen på en bara för utseendet på den. =)

Edit: Men visst är det väl kulled på bakre svingen? Eller ser jag fel? Alltså att dom fått T-Motion (eller vad den heter)? För inte hade dom det ifjol, lr?

Edit 2: Ähh ser nog fel.. :p
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
Inte mycket nytt. En "ny" boggi på 3900an och nya skenor på 3700an. Dom fortsätter märkligt nog att sätta sämst dämpare på viktigaste platsen på hela skotern på 3700RE
 

Macke78

Välkänd medlem
8 mar 2011
1.554
14
36
Håller med Jaag!
Alla tillverkare verkar snika på center dämparen trots att den är så utsatt! Där vill då jag ha en rejäl dämpare med justering och stor oljemängd, i dagens läge får man ju byta olja på centern med halva intervallet mot resterande.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.466
378
83
Malå/Adak
vilket är?
Håller med Jaag!
Alla tillverkare verkar snika på center dämparen trots att den är så utsatt! Där vill då jag ha en rejäl dämpare med justering och stor oljemängd, i dagens läge får man ju byta olja på centern med halva intervallet mot resterande.
^^^^Prexis det^^^^^

En av dom tyngsta "komponenterna" på hela maskinen, dvs föraren, står nästan helt uteslutande på centerdämparen och den får många smällar den inte kan dela med någon annan dämpare heller. Det är något dom andra dämparna mera sällan råkar ut för.
 

nylla

Ny medlem
11 mar 2014
2
0
1
Sundsvall
Tror ni att man har någon nytta av den extra kylaren som man nu kan välja till för hårt underlag eller är det bara extra lulllull? Har inte haft problem med att min nuvarande går varm iaf..
 

Swedn

Välkänd medlem
17 jan 2013
322
2
18
[video=youtube;KTzY1I15gaw]http://www.youtube.com/watch?v=KTzY1I15gaw&feature=youtu.be[/video]