Nytro MTX, mindre renoveringar/förbättrningar efter 1970 mils körning

mdtl

Välkänd medlem
9 feb 2011
154
0
6
luleå
+1 Underbara foton!Bilder man kan använda under sommar perioden! Grymt sugen å få komma ut å åka,delarna börjar ramla in.Kasta in fler filmer så man kan torrköra framför datorn...Passa dig för stubbtrollen nu va?
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
mdtl;
Ja jag hoppas att det blir några filmer färdiga snart, är ju min kompis som fotograferat de fina bilderna som även gör filmerna.

Ja jag ska försöka passa mig för "stubbtrollen" :)
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Härligt med nya delar. Är det spciellt ihopplockat till din maskin eller nåt standardkit?

...pratade lite förra veckan med Magnus på NTC...vilken kille....:) Han tog sig tid att disskutera mitt framvagnsproblem och kom med olika förslag även om jag inte handlat något från dom...ännu :)
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Chris; Ja jag såg i din tråd att du varit i kontakt med NTC, ja de är verkligen hjälpsamma!
Kul att du ska modda lite igen :) Vi är nog många som har följt din tråd med spänning.

Detta är väl lite av ett standard kitt men kan hända att det är lite modifierat för min maskin för att få den att gå så bra som möjligt nu när man har en väl inkörd motor:) Har även fått instruktioner om hur jag ska montera och provköra allt. Sen var det bara att höra av sig till dom så skulle de hjälpa mig att få det perfekt om det inte blir det på en gång.
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Ja variatorkit gör mycket för en skoter. Jag monterade ju ett också som var ihopplockat för min maskin och det funkar kanon.

Ja det verkade som Magnus också kikat in i min tråd ;)
 

yamahavolvo

Välkänd medlem
22 dec 2009
638
1
16
Fränsta
Jaha nu har jag nkollat igenom alla dina 28 sidor och oj :eek:
Älskar denna skoter :D :D
hoppas att du håller igång ditt goo är liten lätt avundsjuk, Bara LITE... Not.. Älskar det du gör, fortsätt så :D

Mvh Anders
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Var ute och testade en sväng i kväll och oj vad den går :nuts:
Min "gamla" Arctic cat M1100T 162" proclimb var inte i närheten:heh:

När jag var in på vår "avlysta" bana så kunde man ju testa i lite högre farter.
Att ligga i ca hundra km/h på hårt spår och sen få skidorna i luften gick fint.:eyebrows:

Dock så måste jag justera lite mer då den varvar lite för mkt fortfarande Ska ringa Magnus på NTC i morgon så får han hjälpa mig.
Han sa att Nytro motorn bara blir bättre och bättre ju mer den gått.
Skulle vara intressant att bänka maskinen och se vad den ger, det känns ju som 20-30 hästar mer i Gammnytron än vad det var i M1100T:n:bounce:

Här är en MYCKET dålig film på lite testning från kvällen men ni hör lite ljud och när ljuset försvinner då tittar Gammnytron och jag upp i stjärnorna. Jag filmade med mobilen innanför glasögonen.
[video=youtube;y_NY0rSi8g8]http://www.youtube.com/watch?v=y_NY0rSi8g8&feature=youtu.be[/video]
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
För att kompensera den dåliga filmen så kommer lite bilder som är riktigt härliga :)



Jag skråar lite med Gammnytron




sonderar terrängen och kollar om det går bra att köra ner


Summit 600sdi som leker runt








Summit 600:a och Gammnytro som skråar




GammNytron i pudret