Nytro MTX, mindre renoveringar/förbättrningar efter 1970 mils körning

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Var till NTC i morse och hämtade grejerna :)

Mitt gamla grenrör var allt för dåligt för att kunna svetsa, det var sprickor mest överallt.:wondering:

Ja NTC hade inget hemma men självklart gör de ju som vanligt, :bigsmile: de gör sitt yttersta för att kunna hjälpa en kund!
De skuvade bort ett grenrör från en ny maskin i butiken så att de skulle kunna lösa mitt problem :clap2:

NTC visade sin fenomenala service än en gång!

Här skruvas det på en ny maskin, allt för att kunna hjälpa mig.


Röret och de andra grejerna:)




Nu får det bli till att gå ut i garaget och skruva lite:)

Min förhoppning är att jag ska ha hunnit få allt på plats tills på söndag.

Återkommer med bilder under resans gång.
 

metallica96

Välkänd medlem
25 jan 2011
108
0
6
Föglö
Kanske dags att kommentera efter att ha varit anonym på alltför många projekttrådar :p
Du gör nog ett förjävla fint jobb med gammnytron, blir alltid glad när jag ser att du uppdaterat. Och jag säger som någon annan, är inte alls avundsjuk på snömängden när vi har typ 15 cm..
 

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
49
Orsa
Nu kanske gammnytron kommer kramas med träden lite hårdare när fläkten kommer på plats =) ta det vackert ;) .

Är inte i min natur den som är avundsjuk på folk, men nu är jag det när jag ser vilka färder ni gör och mängden snö ni har =)

awsome
 

rtx144

Välkänd medlem
9 nov 2011
330
0
16
Sävast
Härligt, nu blir det åka av! det som kommer att stoppa dig nu är om något är ivägen, som sagt blir den 50% bättre på att ta sig, min korta 144 är nog bra på ta sig, hur ska det då vara med 162!!
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Kul att ni gillar tråden :)

Ja många andra skoterfirmor borde ta lärdom av NTC!

Blev inte så mkt skruvande ikväll då jag fick rycka ut på lite annat istället.
Är husvakt åt en familj och sen i går då jag kollade till huset så hade det nu sjunkit till -4C inomhus :shocked: så jag har fått elda i kaminen och försökt fått fart på pannan men nu verkar allt vara under kontroll.

Här kommer lite bilder från kvällen.

Var ju tvungen att kolla in fläkten lite:bigsmile:




Luftburk borta.


Fick dit en av oljeslangarna.


Mkt mer än så blev det inte ikväll.
Hoppas att jag ska hinna lite mer imorgon på kvällen.
 

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Kul att ni gillar tråden :)

Ja många andra skoterfirmor borde ta lärdom av NTC!
Nånting blev fel i den meningen.
Det ska stå : Många andra FIRMOR borde ta lärdom av NTC!
Dom är extremt serviceminded, ingen tvekan om saken.
Av någon anledning har jag helt slutat handla hos Yamaha Center, som efter mina erfarenheter är NTCs raka motsats.
 

Nytro162

Välkänd medlem
27 dec 2011
162
3
18
Pajala/Gällivare
Nu verkar David blivit hemlighetsfylld:) Eller räcker inte tiden till helt enkelt? Var och "lånade" kusinens nyinköpta xtx med 180 kitt i ca 1-2mil.. Och jag säger bara att det kommer nog bli perfekt för oss som gillar att krångla i skog och mark.. Mycket mer att köra med än jag trodde:) Hoppas bara jag oxå får mitt kitt snart mcx skulle levererat de i veckan..
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Nej då jag är inte hemlighetsfylld:eyebrows: men jag har ju vikarierat lite som lärare i veckan och så är jag hus, katt och hundvakt så jag har inte hunnit så mkt. Ikväll så blev det dock en del skruvande :)

Oljepumpen på plats.


Turbo mm på plats:)


Nu är det inte så mkt kvar men hinner nog inte bli klar förens söndag då jag har lite annat som skall göras i morgon kväll.

Längtar tills man får ut och provköra :madgrin:
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Härligt!
Satan vilken service på NTC, så borde det vara överallt!
Ja de är verkligen hjälpsamma!


David! Skulle du sätta supertipp 55g? Om du ska så skicka fast ett pm med hur mycket vikt du har på dom? Så man vet vart man ska börja:)
Jag fick en påse med grejer från NTC som de sa att jag skulle köra med så jag ska testa det.
Det kommer säkert fungera riktigt fint, vet dock inte vad det är i påsen :)

Blev bara en timmes skruvande idag.
Nu är snorkelkittet på plats oxå och ljuddämparen sitter fast och lite annat smått.



Imorgon kväll blir det nog en hel del skruvande igen.
 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
:bigsmile:Så nu är den "färdig"
Jag har provkört lite och nog går den allt men det spinner ju mest:blink1:

så imorgon får bli en testardag :)

Här är en bild från första start efter monteringen.



En par bilder när allt är på plats igen, passade även på att fixa till huven/rutan lite så nu ser det lite bättre ut.


Fick även byta till en originaltank då trailtanken börjat läcka igen:mmph:


Här är några bilder från tidigare körning denna vecka. Det är Snowlers här på forumet som tagit dessa bilder, även han som gjort filmerna tidigare.





Jag på nytron:) Puder finns det gott om!


 

David Mach Z

Välkänd medlem
2 feb 2006
2.057
40
48
Burträsk / Storuman
Idag var vi ute några stycken och körde lite.

Vi hade en "storsummit" (ski-doo expedition) med oss idag.






En assult som kramar ett träd








Här kommer några bilder som Snowlers tagit i början på veckan.



Det är så vackert när vintersolen tittar fram :)


En summit som droppar lite.


Gammnytron behöver lite mer variatorjusteringar innan det blir helt bra, ska ringa NTC i morgon så löser det sig :)
 
Last edited:

lynxboondocker800

Välkänd medlem
25 jan 2012
212
0
16
Sollefteå
Fy fan vilka bilder, inte alls nå avis... Skulle säkert ändå bara sluta som de gjorde här hemma idag, krama träd å bära skoter... :p OBS! första stycket kan innehålla viss ironi...